zaterdag, 18 november 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp
Uw organisatie?
informeren en presenteren
draagvlak creeren
online acteren
De mensen van uw organisatie
De middelen van uw organisatie
Aanbod
Mijn aanbod
Mijn netwerk
training, advies en creatie
schrijven, redigeren en ordenen
realisatie online en offline
samenwerken en activeren
Mijn partners
Quick Start Social Media

Als je snel wilt beginnen, onderneem dan nu vast quick and dirty de volgende acties (maar blijf onderweg goed nadenken en structureren):

- Maak een Flickr-groep met het thema dat je onder de aandacht wilt brengen, deel daarop foto's over het thema. Nodig mensen in je netwerk uit deel te nemen aan deze groep en om hun foto's met die groep te delen. Tag de foto's zo mogelijk.

- Doe hetzelfde voor Youtube en Vimeo (maar dan met video's natuurlijk).

- Maak een Twitter-account en deel daar tweets over events, successen et cetera. Koppel deze account aan Facebook en andere sociale media. Volg relevante partijen op twitter; daar kunnen ook de concurrenten bij horen!

- Maak een Facebook-groep met informatie (tekst en foto-albums) over het thema en nodig mensen uit daaraan deel te nemen. Koppel je Twitter-account als applicatie aan deze account.

- Doe een mailing uit in je netwerk waarin je de mensen wijst op de bovenstaande mogelijkheden.

- Wijs bij bijeenkomsten expliciet op het thema (in presentaties en misschien met borden met daarop de account-urls).

- Betrek de pers bij deze initiatieven en voed hen met links naar de bovenstaande media: gratis content voor journalisten is altijd levensvatbaar. Schrijf persberichten en verwijs daarin ook naar de sociale media waarmee de mensen dit initiatief kunnen volgen.

- Houd de online berichten over het thema in de gaten met zoekopdrachten in de bovenstaande social media. Deel relevante resultaten. Kijk of er een buzz ontstaat, en speel in op wat een buzz kan worden!

Dit lijkt een haalbaar begin. Best veel werk, niettemin, en het resultaat zal in het begin misschien mager zijn. Bedenk dan dat er toch wel negen maanden nodig zijn om een community goed op stoom te krijgen...