zaterdag, 18 november 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp
Uw organisatie?
informeren en presenteren
draagvlak creeren
online acteren
De mensen van uw organisatie
De middelen van uw organisatie
Aanbod
Mijn aanbod
Mijn netwerk
training, advies en creatie
schrijven, redigeren en ordenen
realisatie online en offline
samenwerken en activeren
Mijn partners
Buy.ology of gezond verstand?

In het boek Buy.ology beschrijft Martin Lindstrom hoe onze hersenen reageren op logo's van bekende merken. Hij laat zien dat 'neuromarketing' een manier is om erachter te komen wat mensen wensen.

Hij stelt dat ongeveer 90% van het koopgedrag zich op onbewust niveau afspeelt. En hij geeft marktonderzoekers een instrument waarmee ze nu eindelijk echt kunnen meten welke marketingstrategie en welke advertenties werken. Via MRI-scans.

Zijn onderzoek bestond uit een groots opgezet driejarig experiment met 2000 vrijwilligers. Allen kregen zij logo's, advertenties, merken et cetera te zien terwijl hun hersenactiviteit in kaart werd gebracht. Vragen over hun voorkeuren completeerden het onderzoek.

Gelukkig hebben mensen ook nog een vrije wil en gezond verstand, die gewoon werken in weerwil van de onbewuste impulsen en neurologische responsen. Dat is wat ons tot mensen maakt. Gelukkig kunnen we ook nog gewoon gebruikmaken van ons gezond verstand en traditionele onderzoeksmethoden om achter de merkvoorkeuren van mensen te komen.

Vast staat wel dat merken, logo's en campagnes nog steeds een rol van belang spelen, bewust of onbewust...