maandag, 20 november 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp
Uw organisatie?
informeren en presenteren
draagvlak creeren
online acteren
De mensen van uw organisatie
De middelen van uw organisatie
Aanbod
Mijn aanbod
Mijn netwerk
training, advies en creatie
schrijven, redigeren en ordenen
realisatie online en offline
samenwerken en activeren
Mijn partners
Kennis delen is macht

Is kennis delen nu wel zo verstandig? Je geeft immers ook concurrenten een kijkje in jouw keuken. Hun concurrentiekracht kan erdoor toenemen, wat in jouw nadeel is. Nils Vermeire van het Ministerie van Algemene Zaken vertelt op Frankwatching.com dat hij het daar niet mee eens is.

Je moet natuurlijk niet al je unieke bedrijfsgeheimen delen. Patenten en octrooien zijn er niet voor niets. Maar er IS gewoon niet zoveel unieke kennis meer. Voor de meeste problemen is er wel een oplossing te vinden op het internet. En, wat bedrijven als hun unieke kennis beschouwen, is vaak helemaal niet uniek.

Unieke kennis is dus niet meer de sleutel tot succes. Gratis delen van kennis en ervaring wel. De verankering van Creative Commons zorgt ervoor dat de (bedrijfs)naam van de deler toch in beeld blijft. Klanten vinden deze nieuwe openheid fijn: ze kunnen je aanspreken, vragen stellen en zelfs suggesties doen. Allemaal goed voor de binding en de samenwerking.

Klanten zien de kracht van jouw bedrijf en van jouw oplossingen als je deze deelt op jouw blog of op jouw andere kanalen. Bovendien: ze weten je gemakkelijk te vinden als ze je nodig hebben. Deel je kennis dus uitbundig, en laat al jouw medewerkers en adviseurs hetzelfde doen.