vrijdag, 20 oktober 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Dat was een vraag op het LinkedIn-discussieforum SocialeMedianNL. Mijn antwoord: Die mensen bereik je het best op de plekken waar zij zich graag ophouden. Dat lijkt een inkoppertje, maar het is voor velen een belangrijke perspectiefverschuiving.

Mooi voorbeeld: de Australische overheid presenteert zich op toeristische sites en op sportvisserssites om op aantrekkelijke wijze te wijzen op de visvergunning die nodig is om te mogen vissen. En daarbij houden ze zich als afzender op de achtergrond, ten gunste van het onderwerp.

Dus, niet je eigen kanalen gebruiken, maar die van je publiek en dan het liefst kanalen die aan jouw thema gerelateerd zijn. De link naar jouw organisatie doet de rest. Voor overheden en organisaties vraagt dat: lef en een groot hart.

Specificeer daarom eerst je doelstelling en het bijbehorende thema en zoek dan naar de plekken die geschikt zijn om deze onder de aandacht te brengen. Pas dan kun je het gesprek proberen aan te gaan.