dinsdag, 26 september 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp
Social media - bedrijven die het goed doen

Social Media, best lastig. Vinden andere bedrijven dat ook? Welke bedrijven hebben succes met hun social-media-strategie? En hoe doen ze dat dan?

Amy Porterfield zette enkele bedrijven die het goed doen in de spotlight op haar site socialmediaexaminer.com. Een bron voor inspiratie. We pikken er een paar uit.

Martell Home Builders
Canadees aannemersbedrijf met wervende uitnodiging aan klanten om mee te denken, bloggen en te delen via de grote social-media-platforms. Maar ook doet Martell Home Builders heel uitgebreid aan het delen van kennis, over bouwen en verbouwen, onderwerpen waar de klanten mee worstelen. Ze maken op deze manier de Martell Experience toegankelijk voor wie dat wil.
Hun website: themartellexperience.com

The Ford Story
Ford heeft een eigen social-media-portal. Met daarop naast 'Onze artikelen': 'Uw verhalen', 'Uw ideeën', afbeeldingen en video's. Klanten vertellen over hun ervaringen met de wagens van Ford (wat anderen over jou vertellen heeft echt impact) en klanten komen met tips en nieuwe ideeën (co-creatie en crowdsourcing), in blog-vorm en met volop 'share'-mogelijkheden.
Hun website: thefordstory.com

Cree
Cree verkoopt LED-verlichting aan bedrijven. Ze moedigen bedrijven aan hun slechte verlichting te tonen ('Cries for help'). Ze geven de voorlopers onder hun klanten een prominent podium ('See who's part'). Ze onderhouden een blog en hebben open kanalen met de grote social-media-platforms. En alles met uitgebreide mogelijkheden om te reageren en te sharen.
Hun website: creeledrevolution.com

Alle negen bedrijven die Porterfield belicht staan op een rijtje in haar artikel.