vrijdag, 29 maart 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Blog

Twee Facebook-trends om rekening mee te houden

Volgens Jim Belosic, van ShortStack, gebruiken meer en meer bedrijven hun Facebook-pagina nadrukkelijker dan hun eigen, traditionele website. De mogelijkheden voor sharing, commenting en liking die Facebook biedt, moeten op de eigen website vaak nog een plek vinden. Terwijl het bereik van de Facebook-pagina veelal veel groter is dan het bereik van de eigen website.

Deze trend wordt ondersteund door de liefde van bezoekers voor eigen online acties die de social media mogelijk maken. En waar vind je nu meer getuigenissen over een product of een dienst, op de Facebook-pagina of op de website erover? Op de website vind je nog steeds de feitelijke informatie en de traditionele functionaliteit. Zo vullen beide elkaar goed aan.

De andere trend is die van de geheime pagina's...

Geheime pagina's

Phyllis Khare, co-autheur van 'Facebook Marketing All-In-One for Dummies', signaleert een andere trend: die van de geheime Facebook-groep, de secret Facebook group. Een gemakkelijk op te zetten groep, die vanwege het besloten karakter heel goed geschikt is voor kleine ondernemingen, coaches en adviseurs.

Dus niet een Facebook Business pagina, maar een Secret Group om van alles te delen met je klanten. Als je geen lid bent van deze groep, zul je hem ook niet waarnemen, nergens. En als je lid bent en je hebt e-mailnotificatie aanstaan, gaan je antwoorden direct naar de comment-tijdlijn van de groep.

Maak de groep aan en nodig mensen uit met behulp van de groeps-url en het (besloten) feest kan beginnen. Een heel bijzondere manier van klantenbinding.

Zie hier het artikel van Jim Belosic, en het artikel van Phyllis Khare.