dinsdag, 26 september 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Return On Investment van een Head Of Twitter

Wat levert die inzet van de social media en dat geblog nu eigenlijk op? De zoekmachines kunnen jou gemakkelijker vinden, omdat er reuring is op en rond je website. Dat vindt Google fijn, maar dat vinden jouw vrienden ook fijn.

Ik deed een steekproef en nam bij een klant in de gespecialiseerde industriële sector de bezoekcijfers van veertig dagen vóór en veertig dagen ná de start van de inzet van een Head of Twitter. En ik vergeleek de resultaten.

Return On Investment van een Head Of TwitterDe grafiek geeft het aan. Na de start van de Head of Twitter nam het aantal bezoekers en het aantal bezoeken licht toe. Het aantal bezochte pagina's echter, nam dramatisch toe. Aldus Google Analytics.

Er is natuurlijk heel wat te zeggen over de betekenis van deze cijfers. Factoren als potentiële omvang van het publiek in een nichemarkt (hoe verhoudt de groei zich tot de omvang van de vriendengroep), de onderzoekstermijn en natuurlijk: conversie (heeft de toename ook geleid tot meer omzet?), ze moeten allemaal in beeld komen voor een goede analyse.

Toch geeft de grafiek hoop, niet waar?

Lees hier meer over wat een Head of Twitter doet.