zondag, 24 september 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Pimp je bedrijfspagina op Facebook

Goed, je hebt een bedrijfspagina aangemaakt op Facebook. Je hebt een mooie profiel-afbeelding van de maximale 180 keer 540 pixels gemaakt en geplaatst. Je hebt mooie foto's geplaatst en het prikbord gebruikt voor de eerste meldingen. En ook de corporate story op het bedrijfsprofiel klopt helemaal.

Maar hoe pimp je die Facebook-bedrijfspagina nu tot iets wat op een corporate website lijkt? De eerste stap zet je met de zogenaamde 'custom tabs'...

Shortstack designer Ik gebruik Shortstack op shortstackapp.com, een prachtige intuïtieve web-gebaseerde tool om - onder meer - een facebook-tab op maat mee te maken. Shortstack geeft de mogelijkheid een gratis account aan te maken. Daar vind je vele - gratis - templates, voor alle toepassingen wel een. Maar je kunt er ook een eigen template maken.

Aan de slag

Na keuze voor een template kun je aan de slag (afbeelding 1). Breng onderdelen aan naar believen. Schuif ermee. Pas ze aan. Gooi onderdelen weg. Plaats afbeeldingen, tekst en links. Het gaat allemaal heel gemakkelijk. Net zoals het koppelen van jouw custom tab met de facebook bedrijfspagina.

Shortstack fans to be

Fan of geen fan...

Standaard staat deze zeer eenvoudige custom tab die ik maakte voor een vastgoed-partij op 'vertonen' (afbeelding 2).

Mensen die nog geen 'fan' zijn, krijgen de custom tab te zien.
Fans daarentegen komen meteen op het bekende interactieve gedeelte van de bedrijfspagina (afbeelding 3). Maar ook zij kunnen de custom tab met één muisklik bekijken.

Bedrijfspagina's op Facebook? Fluitje… Maar dan wel met een toepassing als Shortstack.

Shortstack_fans

 

Kijk hier naar meer informatie over Shortstack.

En hier naar een artikel over het pimpen van je facebook-profiel.