maandag, 21 augustus 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

3 redenen om een viral in te zetten

Op vrijdag 20 januari gaf ik mijn boek We zijn allemaal Twitterspreeuwen gratis weg. Mensen konden het boek gratis downloaden na een 'pay-with-a-tweet': een bericht aan hun volgers dat zij dit boek gratis downloaden. Met in die tweet een verwijzing naar de download-pagina. Snap je het nog?

Nu, vier dagen later, zie ik de kracht van de viral: in drie dagen werd de downloadpagina 13.125 keer bekeken en vonden er 688 downloads plaats. Een conversie van bijna 20%.

Een viral zorgt dus niet alleen voor 1) een flinke toename van bezoek aan je site. Deze aanpak levert 2) ook nog eens een flinke verspreiding op van wat je wilt delen, in netwerken die voorheen ontoegankelijk waren.

Ten slotte 3) neem ik een blijvend effect waar in de bezoekcijfers: die zijn nu gemiddeld een stukje hoger.

Maar of dat zo zal blijven?

Kijk hier naar de toepassing van 'pay-with-a-tweet'.

En deze module van Jootab.com gebruikte ik.