maandag, 20 november 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp
Uw organisatie?
informeren en presenteren
draagvlak creeren
online acteren
De mensen van uw organisatie
De middelen van uw organisatie
Aanbod
Mijn aanbod
Mijn netwerk
training, advies en creatie
schrijven, redigeren en ordenen
realisatie online en offline
samenwerken en activeren
Mijn partners

Gelukkige medewerkers, gelukkige klanten

Steven van Belleghem heeft na zijn kernwerk ‘The conversation manager’ een tweede krachtige leidraad voor toepassing van social media geschreven: ‘The conversation company’. Een boek over de communicatie van bedrijven met hun klanten.

Een belangrijk onderwerp in dit nieuwe boek is de bedrijfscultuur waarin de klant centraal staat. Gelukkige klanten krijg je door gelukkige medewerkers, stelt Van Belleghem.

Waarden als sleutel

De waarden binnen een bedrijf bepalen hoe er over het bedrijf gesproken wordt, door klanten én door medewerkers. Als die waarden onduidelijk zijn, is dat gesprek ook onduidelijk en krijgen klanten geen duidelijk beeld van waar het bedrijf voor staat.

Succesvolle waarden

Als medewerkers de waarden van hun bedrijf herkennen en onderschrijven, kunnen zij deze ook goed uitdragen. Van Belleghem noemt drie waarden die dit stimuleren en die de band van medewerkers met hun bedrijf versterken:

  1. Openheid: dat schept vertrouwen en ruimte voor verbetering.
  2. Authenticiteit: de sleutel voor een succesvol merk.
  3. Positiviteit: dat is waar de consument van houdt.

De mens centraal

Hoe deze waarden de plek te geven in de eigen organisatie is een uitdaging. Stel de mens centraal, antwoordt Van Belleghem. Maar, wat nu te doen als openheid, authenticiteit en positiviteit geen deel uitmaken van de bedrijfscultuur?

Lees hier meer over het nieuwe boek van Steven van Belleghem.

Zie ook Medewerkers als merkambassadeur.