maandag, 20 november 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp
Uw organisatie?
informeren en presenteren
draagvlak creeren
online acteren
De mensen van uw organisatie
De middelen van uw organisatie
Aanbod
Mijn aanbod
Mijn netwerk
training, advies en creatie
schrijven, redigeren en ordenen
realisatie online en offline
samenwerken en activeren
Mijn partners

vente-privee, Het succes van een besloten community

Jacques-Antoine Granjon is bedenker en oprichter van Vente-privee.com, een zeer succesvol e-commercebedrijf. Sleutel van zijn succes: de besloten gemeenschap. Alleen leden hebben toegang tot de koopjes, die meestal bestaan uit partijen afgeprijsde designerkleding.

Granjon maakt geen 'open' reclame - dat scheelt heel veel geld - maar nodigt de leden uit via mail en geeft hun gedurende een korte vastgestelde periode toegang tot de koopjes.

Een nieuw distributiekanaal

Hoe het werkt? Klanten kunnen zich aanmelden als lid. Dat kost niets. Ze moeten wel hun e-mailadres, NAW-gegevens en beroep opgeven. Daarmee krijgt Vente-privee.com meteen het recht om mails te sturen over acties. De acties duren drie tot vijf dagen en beslaan ruim 1500 merken, met kortingen tot 70%.

Niet meer sharen voor producten

Granjon gebruikt de aantrekkingskracht van een besloten community, waar alleen leden kunnen profiteren van tijdelijke aanbiedingen. Sharen om producten te verkopen werkt niet, zegt Granjon.

Mensen willen nog wel emoties delen via de social media. Maar zij haten het om via de social media mee te werken aan het verkopen van producten. Dat heeft geen toekomst. Zegt Granjon.

Einde van social marketing en traditionele reclame?

Het succes van Granjon moet de social marketeers en de reclamejongens wel aan het denken zetten. Want, waar e-marketeers successen kunnen boeken in besloten communities, zijn de social media en de traditionele reclame niet meer nodig.

Kijk hier naar de website van Vente Privee.
En lees hier nog eens over de 'buy-ology' van de moderne consumenten.