dinsdag, 26 september 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

hou nou toch eens op over die social media

Brian Solis van de Altimeter Group, een productief en gezien onderzoeksbureau, loopt voorop als het gaat om inzichten in en publicaties over de nieuwe media. Hij schreef onder meer het boek The End of Business as Usual en hij sprak dit opmerkelijke advies uit op de Social Media iCommerce Marketing Summit afgelopen juli in Amsterdam.

Hou nou toch eens op over die social media

Solis legt uit: Mensen die een bedrijf of een organisatie leiden, denken niet na over de gereedschappen. Ze denken na over de resultaten. We moeten niet meer over social media praten alsof het middelen zijn die kunnen zorgen voor draagvlak of omzet. Ze kunnen er hooguit iets aan bijdragen dat er een verandering tot stand komt.

Betrokkenheid

We moeten volgens Solis nadenken over hoe we betrokkenheid kunnen genereren via kanalen waar mensen komen en gaan naar hun eigen voorkeuren en hun eigen vrije wil. Je raakt die mensen kwijt als je alleen maar praat over Facebook, Twitter, Youtube...

Overkoepelende strategie

Social media toepassen om de social media zelf, of omdat iedereen het doet en omdat het daarom 'moet', dat heeft geen toekomst. Social media maken, samen met mobiele apps en web-toepassingen, nieuwe ervaringen en nieuwe opbrengsten mogelijk als ze onderdeel uitmaken van een overkoepelende strategie.

Daarbij gaat het volgens Solis niet om de social media, maar eerder om de manier waarop we de steeds veranderende relatie met de klant vormgeven.

Lees meer over Brian Solis' uitgangspunten in The End of Business as Usual.