vrijdag, 15 december 2017
Online Schrijfhulp
Vraag Rijk
Uw vraag
informeren en presenteren
draagvlak creeren
online acteren
De mensen van uw organisatie
De middelen van uw organisatie
Mijn aanbod
Mijn aanbod
Mijn netwerk
training, advies en creatie
schrijven, redigeren en ordenen
realisatie online en offline
samenwerken en activeren
Mijn partners

Blog

twitterfontein

Hoe moeten we omgaan met de social media in onze organisatie? Wie mag er nu wel twitteren en wie niet? Wat moeten en mogen onze mensen delen? En, doen ze dat op persoonlijke titel, of uit hun eigen naam en voor hun eigen verantwoordelijkheid?

Allemaal vragen die afkomen om de communicatieprofessionals van de grotere bedrijven en organisaties.

Grondslagen

Er is een heel eenvoudige manier om antwoord te vinden op deze vragen. Even afgezien van de kennis van de grondslagen van de sociale media die je als communicatieprofessional nodig hebt, en die je node moet delen met je collega's die je ondersteunt.

Denkbeeldig

Hang gewoon een Twitter-fontein in de ontvangsthal van je bedrijf of organisatie, waarop de tweets van alle medewerkers zichtbaar zijn. En als dat niet mogelijk is, houd de mensen in jouw organisatie die zich op de sociale media bewegen een denkbeeldige Twitter-fontein in die publiekshal voor…

Zichtbaar voor iedereen

Als jouw tweets en jouw posts op deze manier zichtbaar worden voor collega's, bezoekers en buitenwereld, ga je je misschien heel anders gedragen. Bij Interpolis doen ze het al een tijdje. Met succes. In de publiekshal en in de personeelsruimte kan iedereen kennisnemen van de tweets van de medewerkers.

Etiquette

Dat geeft voor velen een heel nieuw perspectief op de sociale media en hun eigen rol daarbinnen. En, het boekje met voorschriften voor de etiquette op de sociale media is niet meer nodig.

Er is heel wat veranderd in communicatieland... Met ingrijpende gevolgen voor de communicatieprofessionals (die ineens ook 'om het hoekje' moeten gaan werken) en voor de medewerkers.