zondag, 19 november 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp
Uw organisatie?
informeren en presenteren
draagvlak creeren
online acteren
De mensen van uw organisatie
De middelen van uw organisatie
Aanbod
Mijn aanbod
Mijn netwerk
training, advies en creatie
schrijven, redigeren en ordenen
realisatie online en offline
samenwerken en activeren
Mijn partners

flow jan bommerez

Flow ontstaat als denken en intuïtie elkaar ontmoeten, elkaar versterken en versmelten. Zoals kleine kinderen dat van nature hebben. Het is een bron voor verbindingen en eindeloze energie.

De sociale media faciliteren flow, voor wie dat wil. Op een wijze die tot nu toe onbekend was: over grote afstanden en met onverwachte, gemakkelijk bereikbare deelnemers.

Verdediging

Het is daarom jammer dat veel bedrijven en organisaties zich verdedigen tegen deze nieuwe middelen en deze nieuwe manier van denken. Een gemiste kans, aldus Jan Bommerez, flow-expert bij uitstek en schrijver van onder meer Flow en de kunst van het zakendoen.

Mensen zouden via de sociale media bezig zijn met dingen die niets met het werk te maken hebben, die niet passen bij bedrijfsmatig verantwoord opereren. 'Maar, gaat het er nu om dat we de dingen juist doen, of dat we de juiste dingen doen', vraagt Bommerez zich af.

Collectieve intelligentie

De collectieve intelligentie die we aanboren met hulp van de sociale media, door open te staan en verbindingen aan te gaan, biedt zo veel meer dan zogenaamde planmatige vernieuwing of gestuurde aanpassing van de bedrijfsstrategie.

Want, aldus Bommerez, als je de antwoorden binnen de eigen organisatie en binnen jezelf zoekt, kun je niet meer vinden dan wat je al wist. Geen nieuwe gezichtspunten, geen nieuwe verbindingen, geen flow.

Loslaten en verbinden

Beperkende overtuigingen loslaten en nieuwe verbindingen aangaan, op gevoel én ratio, dat biedt kansen en nieuwe invalshoeken. Daarvoor is lef nodig. De sociale media kunnen die verbindingen en die zoektocht faciliteren.

Kijk hier naar wat Jan Bommerez erover zegt.