maandag, 25 september 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

lvb creeer

Als je een bedrijfspagina op LinkedIn hebt, bestaat er sinds april dit jaar een nieuwe optie: showcases. Deze optie komt in plaats van Products en Services... Je kunt er tien aanmaken. Hoe doe je dat?

Ik laat zien aan de hand van een voorbeeld hoe je showcase-pagina's kunt maken die gekoppeld zijn aan de 'company'-pagina van het bedrijf op LinkedIn. In dit geval de bedrijfspagina van LaVerbe

Op een showcase-pagina kun je specifieke producten of diensten onder de aandacht brengen. Het ligt voor de hand om hierbij de indeling van de corporate website van het bedrijf te volgen. Op die manier krijg je via meerdere kanalen, consistente aandacht voor wat het bedrijf te bieden heeft, zowel handig voor het publiek als voor de zoekmachines.

Een voorbeeld om te delen

Je moet hiervoor een LinkedIn-account hebben en administrator zijn van de betreffende bedrijfspagina. Klik in het uitrolmenu 'Interests' bovenin op de menu-optie Companies en open de bedrijfspagina door op de blauwe Edit-knop te klikken.

Klik vervolgens op de optie 'Create a Showcase Page' in het dropdownmenu 'Edit', naast de knop 'Following' rechtsboven. Vul de gevraagde gegevens in: naam en beschrijving en voeg een pagina-afbeelding en een groot en klein logo toe. Kies voor een passende sector en voeg een link toe naar het betreffende onderdeel van de corporate site. Doe dit voor elke groep producten en diensten.

lvb twee showcasepaginas

Twee vers aangemaakte showcases

'Vullen maar'

Dan kan het vullen van de showcases beginnen. Kopieer daarvoor telkens de links naar de onderdelen op de corporate website en plak die in de status-update van de betreffende showcase-pagina. Wacht even tot de beelden geladen worden en kies een passend beeld uit de reeks beelden die LinkedIn suggereert op basis van de betreffende link.

lvb showcase

Gemakkelijker dan je denkt

Het is een kleine moeite, maar je moet de weg even weten. Kijk maar eens naar het eerste resultaat van mijn inspanningen. En probeer het ook eens zelf uit.

Op die manier draag je weer een beetje bij aan het grote socialemediakampvuur dat je rond een bedrijf of een thema kunt opstoken.