dinsdag, 25 juni 2019
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Rijk Willemse beleid en advies

Uw vraag
informeren en presenteren
draagvlak creeren
online acteren
De mensen van uw organisatie
De middelen van uw organisatie

Blog

Jouw Facebook bedrijfspagina een naam geven

Je hebt een Facebook-pagina aangemaakt voor je bedrijf en je wilt er gemakkelijk naar kunnen verwijzen. Bijvoorbeeld met een link op een andere website, of in een mailtje.

Facebook heeft jouw bedrijfspagina al een url gegeven. Bijvoorbeeld:

Social media: 7 lessen van een community manager

Hoe moet je de social media inzetten als community manager voor een merk? Online marketeer Richard Meyer schrijft erover op newmediaandmarketing.com.

Het blijkt een evenwichtsoefening, balanceren tussen marketing en conversatie.

Het wonder na Babylon

Het is een wonder. En ook nog eens gratis. De Ackuna Translator, of preciezer: Cloud Translator. De uitgangspunten van de Ackuna Cloud Translator zijn geniaal. Ackuna wil Google Translate verfijnen door crowdsourcing. Vertaal deze site maar eens met het knopje links boven.

Maar of deze vertaler beter is?

Social Media blijvertje voor de maritieme industrie

In de afgelopen twintig jaar is het landschap van sales en marketing ingrijpend veranderd. De maritieme industrie past zich echter langzaam aan.

vierkante meloenen - SEO

We kennen SEO allemaal als Search Engine Optimalisatie, het voorbereiden van de website voor uitstekende vindbaarheid door de zoekmachines, en niet te vergeten, de bezoekers. Velen verdrinken in de techniek van metatags, html-code, URL's en alt-teksten. Jammer, omdat SEO in de kern gaat om wat de afdeling marketing aanreikt, als het goed is tenminste.

SEO heeft twee tegengestelde doelstellingen: veel potentiële belangstellenden trekken en tegelijkertijd een concurrerend aanbod onder de aandacht brengen. Te vergelijken met de 'groente- en fruitstraat' op de weekmarkt, waarin alle marktkooplui door elkaar schreeuwen om hun waar aan te prijzen. Een kakafonie van concurrentie.

Hoe kun je jouw specifieke aanbod toch onder de aandacht brengen met SEO?

De website: van monoliet naar bouwsteen

Zenden wordt steeds minder belangrijk. Conversatie daar gaat het om. Daarmee verandert ook de rol van de website. Was de website voorheen de plek om het eigen aanbod te presenteren, de interactie aan te gaan en - in enkele gevallen - plek te bieden voor een online community. Nu vinden de sociale functies veel beter hun plek bij de social media websites.

Pimp je bedrijfspagina op Facebook

Goed, je hebt een bedrijfspagina aangemaakt op Facebook. Je hebt een mooie profiel-afbeelding van de maximale 180 keer 540 pixels gemaakt en geplaatst. Je hebt mooie foto's geplaatst en het prikbord gebruikt voor de eerste meldingen. En ook de corporate story op het bedrijfsprofiel klopt helemaal.

Maar hoe pimp je die Facebook-bedrijfspagina nu tot iets wat op een corporate website lijkt? De eerste stap zet je met de zogenaamde 'custom tabs'...

Met filmpjes bereik je meer

Hoe meer zintuigen je tegelijkertijd bereikt, hoe effectiever en intensiever het contact en de betrokkenheid. Ogen, oren en zelfs tastzin gezamenlijk voorop, video en film nemen ze helemaal in beslag. Kijk je even mee?

Houd marketing met social media betekenisvol

Brian Solis, voorloper in nieuwe media en schrijver van de aanrader 'The End of Business as Usual', stelt het heel eenvoudig: 'shares drive sales', delen via de social media zorgt voor meer verkoop.

Social media spreken voor zichzelf

Het is heel goed mogelijk om de social media te gebruiken om alleen maar te zenden, dus, om de nieuwe media op de oude manier in te zetten. Het gebeurt nog steeds heel vaak.

Denk maar eens aan die makelaar die (semi-automatisch) elk uur zijn 'gunstig gelegen' aanbod het social-media-universum instuurt met hulp van Facebook en Twitter. Boeiend, nietwaar?