vrijdag, 29 maart 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Blog

Upgrade je website up-to-date

We weten het. Online staat niet stil. Websites krijgen steeds meer technische mogelijkheden en ze komen steeds beter en sneller tegemoet aan de snel veranderende behoeften van hun eigenaars, beheerders en bezoekers.
Maar er worden ook steeds weer en steeds meer nieuwe eisen aan een website gesteld, in verband met de veiligheid, de vernieuwde technieken en nieuwe wet- en regelgeving.

Kortom, een website is nooit gereed en altijd in ontwikkeling. Of je dat nu wilt of niet.

 Koopman, ga niet voor je fruit staan

Heb je wel eens een marktkoopman vóór zijn koopwaar zien staan? Meestal is dat een koopman met een speciale ‘act’, die de kopers ten volle moeten kunnen waarnemen. Neen, meestal staat de koopman ín de kraam, áchter de koopwaar, zodat de kopers dat goed kunnen waarnemen.
Toch zien we op andere markten vele koopmannen breeduit vóór hun koopwaar staan. Dat de kopers daar niet op afkomen, lijkt hun vaak niets te doen.

Een overdenking met twee metaforen...

network-topology

“We zijn druk bezig met de voorbereiding van een project waarin we techniek, kunst en samenleving op een vernieuwende manier willen verbinden en aan de orde willen stellen voor het hogere en wetenschappelijke onderwijs, bedrijven en creatieve en culturele platforms. Hoe kunnen we dit project met de sociale media onder de aandacht brengen bij de betrokkenen en belangstellenden?”

Weer zo’n heerlijke adviesvraag, waarvan het antwoord in de vorm van tips rustig gedeeld kan worden. En, nog meer suggesties zijn welkom!

Ga toch gewoon bloggen

"Ik ga een nieuwe site voor mijzelf maken. Heb je nog tips?" Dat zijn de mooiere vragen die netwerkrelaties je voor kunnen leggen. Want, wat is nu mooier dan iemand met plannen voor vernieuwing? En dan ook nog goed willen stilstaan bij het hoe en het wat alvorens eraan te beginnen, heerlijk.

hou nou toch eens op over die social media

Brian Solis van de Altimeter Group, een productief en gezien onderzoeksbureau, loopt voorop als het gaat om inzichten in en publicaties over de nieuwe media. Hij schreef onder meer het boek The End of Business as Usual en hij sprak dit opmerkelijke advies uit op de Social Media iCommerce Marketing Summit afgelopen juli in Amsterdam.

is Marketing Echt Dood?

Waarde collega,

Dank voor je snelle reactie op mijn leessuggestie. Ik kon het niet laten om jouw kwalificatie van 'ongenuanceerd' over het artikel 'Marketing is Dead' door Bill Lee van de Lee Consulting Group in de Harvard Business Review snel nogmaals te checken. Want - inderdaad - het is nogal een uitspraak, dat de marketing dood is...

Je geeft bij wijze van 'ander perspectief' een artikel uit de Ad Contrarian, waarvan ik de schrijver maar niet kan ontdekken: Marketing's New Fundamentalist, dat met forse taal en scheldwoorden ('dimwit evangelists') probeert Bill Lee te beschuldigen van arrogantie en bijziendheid. Ik leg beide argumentaties even naast elkaar.

Cookies

Wie mijn website vanaf nu voor de eerste keer bezoekt, krijgt een hinderlijke gele melding te zien over het gebruik van 'cookies'. Die melding gaat pas weg na aanvinken van het akkoord en een klik op 'ga door'.

Melding en vraag om toestemming zijn sinds enige tijd wettelijk verplicht; er staat een boete op het niet toepassen ervan.

de klant als grootste concurrent

We wisten het al, maar nu geeft onderzoek het ook aan: B2B-klanten zijn allang aan het inkopen voordat de leveranciers met hun verkoop begonnen zijn. Dat geeft een uitgebreid vijfjarig onderzoek van adviesbureau CEB aan.

Dat betekent dat klanten niet meer het advies nodig hebben waar de leveranciers zich zo in hebben bekwaamd. Klanten hebben het probleem vaak zelf al helemaal opgelost en hebben alleen nog de beoogde oplossing nodig. Een les voor leveranciers en adviseurs in de B2B-markt.

don't shoot the social media

Bart Gremmen is buitengewoon hoogleraar ethiek in levenswetenschappen aan de Wageningen University. Gremmen waarschuwt voor het waardensysteem van de sociale media.

Is dat wel terecht? Moeten we oppassen voor de sociale media? Of moeten we oppassen voor sommige mensen die de sociale media gebruiken?

De ROI van social media SMART maken

Wat is nu precies de opbrengst van de inzet van social media? Daarop hebben de deskundigen nog geen antwoord. Het is een lastige, vage vraag, waarvan vaak ronduit wordt gezegd dat deze niet te beantwoorden is.

Is het dan wel de goede vraag?