zondag, 30 april 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

personeel zoeken

Meer en meer bedrijven zetten sociale media in voor het werven van personeel. Zeker in sectoren waar het personeel schaars is, zoals de techniek. Want, wie een baan zoekt, kijkt niet alleen meer op banensites en bedrijvensites, maar vooral ook op LinkedIn en Facebook.

Hoe kun je als bedrijf aansluiten bij die gewijzigde belangstelling als je op zoek bent naar geschikt personeel?

mail chimp

LinkedIn is een prachtig platform om beroepsmatige relaties te onderhouden. Het is minder geschikt om elkaar op de hoogte te houden van nieuws, nieuwe inzichten en handigheidjes. Daarvoor is een e-mailnieuwsbrief meer geschikt. Bijvoorbeeld om je LinkedIn-relaties vier keer per jaar bij te praten.
En, als de ontvanger geen belangstelling heeft, kan deze zich gemakkelijk uitschrijven. Alle begrip en 'geen harde gevoelens', zoals de Engelsen dat zeggen. Even goede vrienden!

kleinpolderplein

1 Hatchling Plan, 2 Baby Plan, 3 Business Plan.
1 Essential, 2 Professional, 3 Premium.
Waarom zien we op zo veel online keuzeformulieren zo vaak drie keuzemogelijkheden? Dan Ariely geeft een mogelijk antwoord in zijn Ted-Talk Are we in control of our decisions?

Een handig weetje voor webdesigners en usability experts.

ijsberg

Sociale media kunnen zorgen voor een uitgebreid sociaal kapitaal. Top-down communicatie – bijvoorbeeld via advertenties – is bewezen minder effectief dan deelname aan de conversatie op de sociale media. Maar, zeggen bezorgde directeuren, hoe zit het dan met die grote kans op reputatieschade als we sociale media inzetten?

What's in a name

Een naam voor een bedrijf of organisatie vaststellen is een flinke opgave. Hoe gaat het kindje heten? Hoe moet de naam klinken? Past de naam wel bij ons? Welke beelden moet de naam oproepen? Bestaat er al een bedrijf met dezelfde naam? Wat zullen onze medewerkers en onze klanten ervan vinden? Allemaal kwesties die om een antwoord vragen.

Maar wat is een naam nu eigenlijk?

citizen science, publieksparticipatie

Jan Luijten en Rijk Willemse schreven een artikel over participatieve monitoring voor vertrouwen en gedragen beleid, voor Stadswerk Magazine. Als best practice wordt de milieumonitor westenweurt.nl opgevoerd.

content marketing

Traditionele marketing is steeds minder effectief. Potentiële klanten herkennen marketinguitingen zoals advertenties, pop-ups en virals, en ze negeren die uitingen meer en meer. Omdat deze afleiden van de inhoud en vaak zelfs als irrelevant en irritant worden ervaren.

Dan verschijnt contentmarketing op het toneel.

tiv 2015

De zeventiende Technische Industriële Vakbeurs (TIV) in Hardenberg was een groot pretpark van het ‘wat’ en het ‘hoe’, met alle technische mogelijkheden uit de maak- en metaalindustrie zeer aantrekkelijk uitgestald in wel 250 stands. Robotics, 3d CNC-machines, hydraulica, lijmen, schaven en verspanen, alles oogverblindend aangeboden en uitgelegd.

Opvallend op de TIV was dat maar weinig standhouders het ‘waarom’ van hun aanbod onder de aandacht brachten. Een gemiste kans?

online privacy

Het businessmodel van het internet staat haaks op de privacy. Stuur maar eens een mail aan een relatie over bijvoorbeeld een vakantie in Egypte, of zoek maar eens online naar hotels in bijvoorbeeld Egypte.

facebook likes kopen

De mensen van likeskopen.net willen ons helpen om een voorsprong op te bouwen met onze Facebook-pagina: zij verkopen honderd Nederlandse Facebook-likes voor € 29,99 en duizend likes voor € 285,00. Wie kan daar nu 'nee' tegen zeggen?