maandag, 25 september 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp
Online reputatiemanagement is cruciaal

Addictomatic.com doorzoekt de relevante websites, social media en blogs naar de meest recente nieuwtjes, posts, video's en afbeeldingen. Met een zoekcriterium dat je kunt ingeven. Een organisatie of je eigen naam, bijvoorbeeld. Je kunt gemakkelijk je eigen dashboard maken en instellen. Een bookmark naar je eigen dashboard, en klaar ben je. Voor onderzoek op een later moment. Ideaal als input voor online reputatiemanagement.

Quick Start Social Media

Als je snel wilt beginnen, onderneem dan nu vast quick and dirty de volgende acties (maar blijf onderweg goed nadenken en structureren):

- Maak een Flickr-groep met het thema dat je onder de aandacht wilt brengen, deel daarop foto's over het thema. Nodig mensen in je netwerk uit deel te nemen aan deze groep en om hun foto's met die groep te delen. Tag de foto's zo mogelijk.

- Doe hetzelfde voor Youtube en Vimeo (maar dan met video's natuurlijk).

Luisteren naar de klant

De opdrachtgever - de klant - centraal stellen is voor sommigen lastiger dan je denkt.

Online dashboard voor monitoring milieubeleid

Milieubeleid is allang niet meer een zaak van overheden alleen. Bedrijven, belangengroepen en bewoners spelen eveneens een actieve rol. En zij willen dat ook.

Om de neuzen dezelfde kant op te krijgen en te houden is actuele en gemakkelijk toegankelijke informatie over de voortgang van essentieel belang.

S.C.H.E.R.P. blijven

Waarom blijven sommige ideeën hangen, terwijl andere ideeën een zachte dood sterven? Hoe zorg je ervoor dat iets blijft hangen? Chip en Dan Heath schreven er in 2007 over in hun boek 'Made to stick'.

Zij zetten de maat voor effectieve communicatie, de oneliners, het bereik. Maar dan wel met diepgang en fundament. Anders werkt het niet.

Workshop Twitteren voor organisaties

Twitteren voor organisaties of bedrijven is heel iets anders dan twitteren voor jezelf. Organisaties en bedrijven kunnen Twitter inzetten om campagnes te ondersteunen en om aan online reputatiemanagement te werken (sommigen noemen het webcare).

Twitter staat bij uitstek model voor de social media in het algemeen: als je de basisbeginselen van Twitter begrijpt, begrijp je veel van de principes van Facebook en LinkenIn ook, om maar eens een paar voorbeelden te noemen.

In de hands-on workshop Twitteren voor organisaties en bedrijven leer je de basisbeginselen van Twitter en hoe je deze in de praktijk moet toepassen. Je leert ook hoe je Twitter effectief en veilig kunt inzetten voor jouw organisatie of bedrijf.

Laat je inspireren door StumbleUpon

Met Stumbleupon kun je aangeven - en opslaan - wat je van webpagina's vindt: ok, of niet ok. Handig om snel een verzameling van interessante links op te bouwen. En, zo kun je ook eigen webpagina's aanbieden en onder de aandacht brengen. Wat weer goed is voor de zoekresultaten.

informatie ordenen en toegankelijk maken

De essentie opschrijven van je eigen plannen, onderneming of beleid moet je niet alleen doen. Dus, als je een eigen ondernemingsplan, business model, beleidsplan of corporate story op papier moet krijgen, moet je dat samen doen.

Sparren met een buitenstaander is essentieel, toont mijn ervaring aan. Er is immers niets zo moeilijk als het knippen van je eigen haar. Het advies: ga naar de kapper.

Khan Academy - Open Source Onderwijs

De Kahn Academy is een ideële organisatie die educatie van wereldklasse aan iedereen en overal wil aanbieden. Een voorbeeld bij uitstek van open source: vermenigvuldigen door te delen.

Weet je niet (meer) hoe het oplossen van een exponentiële vergelijking gaat? De Kahn Academy heeft er een duidelijke instructievideo over. Een van de meer dan 1800. Geordend per vak. Wat een werk!

De hulp bij huiswerk. De assistent voor vader of moeder aan de keukentafel. Je moet er wel even bijblijven, want het is in het Engels. Maar het is helemaal gratis.

vind ik leuk

Facebook moet echt iets doen aan het 'like-icoontje'. Het uitgangspunt dat je iets kunt ondersteunen of propageren via een muisklik is natuurlijk goed. Het fundament van de social media.

Maar het leven doet zich natuurlijk veel genuanceerder voor dan je met de keuze tussen 'leuk' en 'niet leuk' kunt uitdrukken. Sommige dingen zijn gewoon niet leuk en toch het verspreiden waard.