zondag, 19 november 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp
Uw organisatie?
informeren en presenteren
draagvlak creeren
online acteren
De mensen van uw organisatie
De middelen van uw organisatie
Aanbod
Mijn aanbod
Mijn netwerk
training, advies en creatie
schrijven, redigeren en ordenen
realisatie online en offline
samenwerken en activeren
Mijn partners
Van zenden naar dialoog

Bedrijven slagen er steeds minder in te communiceren met de opdrachtgevers, de klanten. De opdrachtgevers, de klanten, communiceren met de bedrijven. Bedrijven moeten het gesprek dat de klanten met hen aanknopen faciliteren.

Dat is een belangrijke vaststelling van Steve Van Belleghem in zijn boek 'The Conversation manager'. De rollen worden omgedraaid. Zenden moet conversatie worden.

Verdwijnt het leerboek?

Het leerboek dreigt te verdwijnen. De elektronische leeromgeving en de initiatieven van gedreven docenten en kennisorganisaties (kennisnet, digischool, wikiwijs et cetera) zorgen ervoor dat het aanbod van leerstof voor primair en voortgezet onderwijs enorm is.

Dat aanbod is ook zeer divers en vaak zeer uiteenlopend van kwaliteit. Bovendien is de ordening telkens weer verschillend. Je moet maar net vinden wat bij jou past...

Wat vind jij van deze website?

"Wat vind jij van deze website?" Dat is de vraag die ik vanochtend voorgelegd krijg. Waar begin je met je antwoord en, vooral, hoe onderbouw je dat? Even de zaken weer opschudden.

Gelukkig kom ik het artikeltje tegen dat ik een tijd geleden samen met een stagiaire schreef over dit onderwerp, in het kader van een tevredenheidsonderzoek. Toepasselijk getiteld: "Beoordeling van onze websites".

Inhoud, interactiviteit, design, functionaliteit. Dat waren de sleutelwoorden destijds. Nog heel toepasbaar, blijkt nu. Een goed kader voor een gestructureerd antwoord, al moeten de social media er nog wel 'ingefietst' worden... dat was destijds nog geen topic. Onder 'Overige interactiviteit?'

Lees meer

Terugblik 2010 - Participatiedag

2010 was het jaar van de grote projecten. De Participatiedag voor het Centrum Publieksparticiapatie, die wij samen met hen organiseerden, was een van de hoogtepunten.

Kijk hier terug naar de opnames van die memorable dag waarop velen meegenoten van wat Publieksparticipatie Nieuwe Stijl kan inhouden.

Reageer

Kreidler Florett - Gelderseworst - cocreatie voor een Twitterroman

 

Gelderseworst is een twitterroman, over Twekkelerveldbroek. Kreidlerverhalen van Geurt, Dirk, Boy en de meiden.

In ieder geval drie keer per dag een bijdrage. En daarbovenop doet mee wie wil. @Keescrone en @PBdoetmee zijn inmiddels trouwe medeschrijvers.

Wie gaat er nog meer bijdragen aan de Kreidlerverhalen? Waar gaat het heen in Twekkelerveldbroek?

Volg het hele verhaal op Gelderseworst.

Reageer

LaVerbe wenst...

Freinet - Social Media: van toverwoord naar didactisch middel

De Franse onderwijzer Célestin Freinet (1896-1966) introduceerde de drukpers als centraal middel in de pedagogiek en de didactiek. Het communicatiemiddel bij uitstek waarmee de leerlingen met anderen contact legden, vastlegden en uitlegden wat ze leerden. Ongemotiveerde kinderen werden leergierig en actief. Hun cognitieve, affectieve en emotionele ontwikkeling kreeg een kader waarbinnen het aanbod van school een logische plek kreeg. De drukpers werd de motor voor betekenisvol onderwijs.

De beste sollicitatiebrief is kort

De strekking is: ik heb belangstelling voor de functie en wil er graag een gesprek over voeren.

Daarvoor moet je een ingang hebben. In het ideale geval is dat een persoon die je kent. Maar een telefoongesprek met degene die over de vacature gaat, is ook een goed uitgangspunt.

Het cv doet de rest. Mensen lezen liever niet zoveel. Houd het dus kort. Bij de Harvard Business Review zeggen ze het ook...

Kijk hier voor een voorbeeld.

Slim Twitteren hoeft niet veel tijd te kosten

'Waar haal jij al die tijd vandaan om de hele dag te twitteren?' Dat is een vraag die veel twitteraars kennen. De licht misprijzende blik die deze vraag vergezelt waarschijnlijk ook.

Natuurlijk, degene die zijn hele dag verdoet met twitteren, die mag zich wel eens achter zijn oren krabben. Maar wie Twitter slim inzet, hoeft daar niet zoveel tijd aan te besteden.

Slim twitteren is mogelijk, en interessant. Niet alleen voor bedrijfsmatige inzet van dit sociale medium. Een goed hulpmiddel daarbij is CoTweet. Dat is een toepassing waarmee je onder meer tweets kunt klaarzetten om op een bepaald tijdstip verzonden te worden.

Gelderse Worst - Een twitterroman

Kreidler-verhalen

Een Twitter-roman over Twekkelerveldbroek

De verhalen van Geurt, zijn moeder, zijn vrienden en de anderen in Twekkelerveldbroek.

Elke dag drie tweets op @gelderseworst