woensdag, 15 augustus 2018
Online Schrijfhulp
Vraag Rijk
Uw vraag
informeren en presenteren
draagvlak creeren
online acteren
De mensen van uw organisatie
De middelen van uw organisatie

Blog

informatie ordenen en toegankelijk maken

'You can have information or you can have a life, but you can't have both.' Dat is het motto van het nieuwste boek van Douglas Coupland, PlayerOne. Informatie of een leven, dat is de keuze.

Al sinds de middeleeuwen beklagen mensen zich over het teveel aan informatie, door de toename van geletterdheid, nieuwe uitvindingen als drukpers, stoomtrein, telegraaf, radio, tv, internet. Telkens weer duiken critici op die zeggen dat het slecht zou zijn voor het brein. Hoe zit dat?

Website nu ook mobiel

Deze website is nu ook mobiel te ontvangen. Op iPhone, Smartphone, WAP-phone en iMode-phone...

De handige plugin Mobile Joomla, van mobilejoomla.com, verzorgt de afhandeling voor elk apparaat.

PaperLiRijk

Paper.li is een toepassing waarmee je een digitale krant kunt maken op basis van je Twitter- of je Facebook-account. Meld je aan en vul je accountnaam in, Paper.li doet de rest.

Je krijgt een digitale krant waarin de meest gedeelde tweets of posts van jou en jouw volgers verwerkt worden. Met name de links daarin, naar websites, artikelen en foto’s, zorgen voor rijke content.

samenwerking is een bloem

 

Bij samenwerking moet er altijd iemand de leiding of het initiatief nemen. Het is vaak slim om de samenwerking niet rond deze leidende instantie maar juist rond het betreffende thema te organiseren. Dat levert meer op.

Immers, de deelnemers aan het samenwerkingsverband, rond bijvoorbeeld een thema als duurzaamheid, zijn eerder geneigd samen te werken aan wat zij gemeenschappelijk hebben dan in een gezagsverhouding waarbij alleen de 'leider' de vruchten plukt.

Je profiel op Facebook pimpen. Hoe doe je dat precies?

Je Facebook-profiel pimpen

Lees dit artikel en download de handige template om het zelf te doen.

Succes!

(Let op: deze aanwijzingen gelden niet voor diegenen die de nieuwe timeline van Facebook hebben geactiveerd.)

Van zenden naar dialoog

Bedrijven slagen er steeds minder in te communiceren met de opdrachtgevers, de klanten. De opdrachtgevers, de klanten, communiceren met de bedrijven. Bedrijven moeten het gesprek dat de klanten met hen aanknopen faciliteren.

Dat is een belangrijke vaststelling van Steve Van Belleghem in zijn boek 'The Conversation manager'. De rollen worden omgedraaid. Zenden moet conversatie worden.

Verdwijnt het leerboek?

Het leerboek dreigt te verdwijnen. De elektronische leeromgeving en de initiatieven van gedreven docenten en kennisorganisaties (kennisnet, digischool, wikiwijs et cetera) zorgen ervoor dat het aanbod van leerstof voor primair en voortgezet onderwijs enorm is.

Dat aanbod is ook zeer divers en vaak zeer uiteenlopend van kwaliteit. Bovendien is de ordening telkens weer verschillend. Je moet maar net vinden wat bij jou past...

Wat vind jij van deze website?

"Wat vind jij van deze website?" Dat is de vraag die ik vanochtend voorgelegd krijg. Waar begin je met je antwoord en, vooral, hoe onderbouw je dat? Even de zaken weer opschudden.

Gelukkig kom ik het artikeltje tegen dat ik een tijd geleden samen met een stagiaire schreef over dit onderwerp, in het kader van een tevredenheidsonderzoek. Toepasselijk getiteld: "Beoordeling van onze websites".

Inhoud, interactiviteit, design, functionaliteit. Dat waren de sleutelwoorden destijds. Nog heel toepasbaar, blijkt nu. Een goed kader voor een gestructureerd antwoord, al moeten de social media er nog wel 'ingefietst' worden... dat was destijds nog geen topic. Onder 'Overige interactiviteit?'

Lees meer

Terugblik 2010 - Participatiedag

2010 was het jaar van de grote projecten. De Participatiedag voor het Centrum Publieksparticiapatie, die wij samen met hen organiseerden, was een van de hoogtepunten.

Kijk hier terug naar de opnames van die memorable dag waarop velen meegenoten van wat Publieksparticipatie Nieuwe Stijl kan inhouden.

Reageer

Kreidler Florett - Gelderseworst - cocreatie voor een Twitterroman

 

Gelderseworst is een twitterroman, over Twekkelerveldbroek. Kreidlerverhalen van Geurt, Dirk, Boy en de meiden.

In ieder geval drie keer per dag een bijdrage. En daarbovenop doet mee wie wil. @Keescrone en @PBdoetmee zijn inmiddels trouwe medeschrijvers.

Wie gaat er nog meer bijdragen aan de Kreidlerverhalen? Waar gaat het heen in Twekkelerveldbroek?

Volg het hele verhaal op Gelderseworst.

Reageer