maandag, 25 september 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

boze brief

Tsja, zelfs met de aanwijzingen van de Correspondentiehulp kan het misgaan bij de communicatie met een potentiële klant.

Kijk maar eens naar deze invulling van de brief voor een "Verloren opdracht"...

tweepology_in_concept

We kunnen de twittergebruikers indelen in uiteenlopende categorieën. Een daarvan is een indeling naar het aantal volgers en het aantal mensen dat de betreffende twitteraar zelf volgt.

writersblock

Het einde van het jaar is de tijd voor reflectie en aanpakken. Er staan nu twee nieuwe toepassingen op deze site waarmee de communicatie van bedrijven en personen verbeterd kunnen worden:

De Online Communicatiescan: doe een quickscan voor uw eigen communicatie en krijg tips en aanwijzingen.

De online schrijfhulp voor het samenstellen van brieven aan de hand van aanwijzingen: de Correspondentiehulp.

Kijk ernaar, probeer ze uit. En aarzel niet te reageren met opmerkingen of vragen!

Waarom kiezen overheidsinstellingen voor een slogan? Laten we eerst kijken naar de wijze waarop ze veelal ontstaan. Misschien geeft dat inzicht in het waarom. Hoe komen motto's en slogans tot stand in dienstverlenende organisaties die geen concurrentie kennen? Veelal zijn ze het resultaat van een reorganisatietraject. Brainstormsessies rond de formulering van het mission statement moeten de neuzen binnen de organisatie dezelfde kant laten opwijzen. Waartoe zijn wij op aard? Om onze klant, de burger, te dienen...

Frederik van Eeden was de eerste in Nederland die experimenteerde met een ander soort samenleving dan de alledaagse gedoogde vorm. In 1907 ging de kolonie Walden ten onder. De gemeenschap stierf aan ziektes waaraan veel alternatieve leefgemeenschappen lijden. Het had zo mooi kunnen worden. Iedereen droomt wel eens van beter: gemeenschappelijk of in ieder geval redelijk verdeeld goed, bevredigend werk voor iedereen, prettige omgang met vrienden, kennissen en de buurman.

Op maandag 8 maart 2004 bezochten ruim 600 mensen schouwburg de Lievekamp voor de slotmanifestatie van het gemeentelijke project De toekomst van Oss. Op het programma stond onder meer een discussie over de slogan van de gemeente Oss. Bart Jan Wildschut leidde de discussie, Herman Klitsie de burgemeester van Oss en Rijk Willemse van communicatieadviesbureau LaVerbe namen de huidige slogan onder de loep. Jan van Laarhoven directeur van het Noord-Brabants museum mengde zich als lid van de jury ook in de strijd. Enkele uitspraken uit de discussie.

watch this space

Google adverteert nu voor bewegend adverteren. Watch this space, heet het filmpje dat rechtsboven op mijn LinkedIn-pagina verschijnt. Alles wordt beter, mooier en toegankelijker, zegt het filmpje. Maar is dat wel zo?

Ben druk bezig met het vernieuwen van www.rijkwillemse.nl. Schaven aan het design, en content van de vorige versie (veel) selecteren en overzetten en nieuwe content plaatsen. Sleutelwoorden: profiel, werk, projecten...

Als het object dan vervlogen is en we maar met moeite kunnen vaststellen wat de constante en het gemeenschappelijke is in wat wij samen waarnemen, hoe kan het dan zijn dat de gemeenschappelijke beleving van het object soms zo sterk is? Een voorbeeld. Spelend in een muziekgezelschap kunnen de uitvoerders een geweldige eenwording ervaren met hetgeen zij uitvoeren, hun object. Blikken over en weer, een glimlach, herkenning – zo gaat ie echt goed; dit is meer dan we hadden afgesproken – maar niet te veel, want dan is het weer weg.

Als ik kijk in die mand met gevonden voorwerpen op de school van onze kinderen, raak ik vervuld van weemoed. Die geur van natte kleren, oude schoenen, met hier en daar een vleugje 'nieuw' – want er liggen ook nieuwe spulletjes tussen – het neemt me mee naar mijn eigen lagere school, vroeger.