zaterdag, 16 december 2017
Online Schrijfhulp
Vraag Rijk
Uw vraag
informeren en presenteren
draagvlak creeren
online acteren
De mensen van uw organisatie
De middelen van uw organisatie
Mijn aanbod
Mijn aanbod
Mijn netwerk
training, advies en creatie
schrijven, redigeren en ordenen
realisatie online en offline
samenwerken en activeren
Mijn partners

Blog

kleinpolderplein

1 Hatchling Plan, 2 Baby Plan, 3 Business Plan.
1 Essential, 2 Professional, 3 Premium.
Waarom zien we op zo veel online keuzeformulieren zo vaak drie keuzemogelijkheden? Dan Ariely geeft een mogelijk antwoord in zijn Ted-Talk Are we in control of our decisions?

Een handig weetje voor webdesigners en usability experts.

ijsberg

Sociale media kunnen zorgen voor een uitgebreid sociaal kapitaal. Top-down communicatie – bijvoorbeeld via advertenties – is bewezen minder effectief dan deelname aan de conversatie op de sociale media. Maar, zeggen bezorgde directeuren, hoe zit het dan met die grote kans op reputatieschade als we sociale media inzetten?

What's in a name

Een naam voor een bedrijf of organisatie vaststellen is een flinke opgave. Hoe gaat het kindje heten? Hoe moet de naam klinken? Past de naam wel bij ons? Welke beelden moet de naam oproepen? Bestaat er al een bedrijf met dezelfde naam? Wat zullen onze medewerkers en onze klanten ervan vinden? Allemaal kwesties die om een antwoord vragen.

Maar wat is een naam nu eigenlijk?

citizen science, publieksparticipatie

Jan Luijten en Rijk Willemse schreven een artikel over participatieve monitoring voor vertrouwen en gedragen beleid, voor Stadswerk Magazine. Als best practice wordt de milieumonitor westenweurt.nl opgevoerd.

content marketing

Traditionele marketing is steeds minder effectief. Potentiële klanten herkennen marketinguitingen zoals advertenties, pop-ups en virals, en ze negeren die uitingen meer en meer. Omdat deze afleiden van de inhoud en vaak zelfs als irrelevant en irritant worden ervaren.

Dan verschijnt contentmarketing op het toneel.

tiv 2015

De zeventiende Technische Industriële Vakbeurs (TIV) in Hardenberg was een groot pretpark van het ‘wat’ en het ‘hoe’, met alle technische mogelijkheden uit de maak- en metaalindustrie zeer aantrekkelijk uitgestald in wel 250 stands. Robotics, 3d CNC-machines, hydraulica, lijmen, schaven en verspanen, alles oogverblindend aangeboden en uitgelegd.

Opvallend op de TIV was dat maar weinig standhouders het ‘waarom’ van hun aanbod onder de aandacht brachten. Een gemiste kans?

online privacy

Het businessmodel van het internet staat haaks op de privacy. Stuur maar eens een mail aan een relatie over bijvoorbeeld een vakantie in Egypte, of zoek maar eens online naar hotels in bijvoorbeeld Egypte.

facebook likes kopen

De mensen van likeskopen.net willen ons helpen om een voorsprong op te bouwen met onze Facebook-pagina: zij verkopen honderd Nederlandse Facebook-likes voor € 29,99 en duizend likes voor € 285,00. Wie kan daar nu 'nee' tegen zeggen?

frame

Een Ster-reclame, om 23.00 uur, na een veelbekeken programma van de VPRO. Gericht op het intellectueler publiek. Opgezet volgens de moderne regels van de conversatie en de sociale media. Niet jezelf op de voorgrond stellen, maar een thema. Maar hoe fout pakt het uit...

graubunden marketing

Een prachtig voorbeeld: mensen uitnodigen om het kanton Graubünden te beleven, met een live videoverbinding op het station van Zürich.