maandag, 27 maart 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

inbox

Heb je genoeg van die e-mail-overstromingen als je met een clubje mensen iets wilt organiseren? Die vaak korte berichtjes ('Ik zal er zijn!') die door de 'reply all' je postbus doen overstromen. Over afspraken die in beweging zijn, over tijdstippen, plekken en inhoud, wie wel en wie niet komt. Waarvoor je soms een flip-over nodig hebt om te begrijpen wat er nu precies is afgesproken.

rws interviews

Wij van LaVerbe verzorgden het boekje Vijf jaar Waterwet, met daarin vragen en antwoorden over de praktijk van de Waterwet.

Bijzonder aan deze uitgave is dat we de juridische materie konden verlevendigen met bijzondere interviews.

nike just do it

Waarom hebben gemeenten de behoefte aan een slogan? De klantgerichte instelling die dankzij de slogan versterkt moet worden, mag dan misschien wel leiden tot een betere dienstverlening, concurrenten zijn er niet. Echt winkelen is niet mogelijk. Waarom dan al die moeite voor een passend slogan?

In 2000 deed ik een onderzoekje naar die vragen en bekeek ik honderd gemeenteslogans van dichtbij. Aardig materiaal als referentie voor de huidige slogans. Vooral ook omdat er in gemeenteland het nodige veranderde.

dabblers

Analyse van het bezoekersgedrag op de sociale media van jouw bedrijf of organisatie is belangrijk. Toch geeft het je maar een hele smalle kijk op wie je klanten zijn en wat ze beweegt. Dat zegt Alexandra Samuel op de Harvard Business Review van 24 december 2014 in Your Biggest Social Media Fans Might Not Be Your Best Customers.

De klanten waarvan je op sociale media hoort, zijn niet representatief voor al jouw klanten.

lego

"Marketing is dood. Dat komt door de trouwe klanten." Dat zegt Alexander Jutkowitz in de Harvard Business Review blog van 16 februari. Opmerkelijk. Want Jutkowitz is zelf marketeer en eigenaar van een groot marketingbureau in New York. Gooit hij zijn eigen glazen in? Laten we even meekijken.

social media icons

Whitepaper Rijk Willemse, LaVerbe, februari 2015 

How to employ social media in the context of a corresponding corporate website? How to strengthen web presence of both website and social media? How to boost your brand (experience) by focussing on website and social media? In this whitepaper we will address the outlines of this matter.

turfstraat

We weten het. Het gaat slecht met de binnensteden. Met de binnenstad van Arnhem niet minder. Winkels sluiten. Winkelketens laten hun uniforme gezicht zien. Bedrijven en bewoners trekken weg. Het gezicht van de stad wordt vaal. En de mensen blijven weg.

baseballcap

"Kunt u mij vertellen hoe ik nu in Nijmegen moet komen?" Dat vraagt een dame van middelbare leeftijd mij als ik het perron betreed. Het is precies de vraag die mij op dat moment bezighoudt. Wisselstoring. Voorlopig geen treinverkeer. Een gratis kop koffie... Hoe kom ik nu in Nijmegen?

Over het belang van duidelijke huisstijl...

flow-eg

Het blog van Dutchcowboys 'Het Nederlandse ICT-onderwijs is achterhaald!' stelt dat het Nederlandse onderwijs nog flinke stappen moet maken op het gebied van ict-onderwijs. Wij (Tweede Golf en LaVerbe) brachten vorig jaar de noodzaak van vroegtijdig informaticaonderwijs in beeld. Sleutelbegrippen:

  • leren denken
  • digitale geletterdheid

Lees hier een samenvatting van beide kansen, en lees over het standpunt van ons ministerie van OCW. Het is niet om vrolijk van te worden.

virus med

Ik had een virus op mijn Mac. MAC.OSX.VSearch.B. Zeldzaam, niet gedacht dat dat zou kunnen. Na het bezoek van een 'foute' pagina raakte mijn browser in de war: advertenties overal en een zogenaamd alternatief voor Google dat jouw Google overneemt en je stuurt naar plaatsen waar je niet wilt zijn. Niet leuk.

Het kostte me een uur om het uit te zoeken en om het virus te verwijderen. Zonde. Lees hier wat ik deed om het virus te verwijderen. Kleine moeite om deze kennis te delen.