woensdag, 28 juni 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

 

ducks

Waar de zwerm spreeuwen goed model kan staan voor de dynamiek van de sociale media, kunnen die gekke oosterse eendjes misschien beter model staan voor het 'digitale proletariaat' van Hans Schnitzler. Kijk maar eens naar het filmpje.

trackmenot

Hans Schnitzler wijst in de uitzending van Boeken van 22 maart 2015 op het gevaar van transparantie. Als we bijvoorbeeld onze gezondheidsgegevens van onze iPhones en 'tracker-toepassingen' zouden delen met zorgverzekeraars, worden allen die dat niet doen verdacht.

De verzekeraars kunnen met die gegevens korting geven voor een gezonde levensstijl, legt Hans aan Wim Brands uit. Maar dat betekent tegelijkertijd een einde aan de privacy, en een boete voor diegenen die deze privacy niet willen opgeven.

inbox

Heb je genoeg van die e-mail-overstromingen als je met een clubje mensen iets wilt organiseren? Die vaak korte berichtjes ('Ik zal er zijn!') die door de 'reply all' je postbus doen overstromen. Over afspraken die in beweging zijn, over tijdstippen, plekken en inhoud, wie wel en wie niet komt. Waarvoor je soms een flip-over nodig hebt om te begrijpen wat er nu precies is afgesproken.

rws interviews

Wij van LaVerbe verzorgden het boekje Vijf jaar Waterwet, met daarin vragen en antwoorden over de praktijk van de Waterwet.

Bijzonder aan deze uitgave is dat we de juridische materie konden verlevendigen met bijzondere interviews.

nike just do it

Waarom hebben gemeenten de behoefte aan een slogan? De klantgerichte instelling die dankzij de slogan versterkt moet worden, mag dan misschien wel leiden tot een betere dienstverlening, concurrenten zijn er niet. Echt winkelen is niet mogelijk. Waarom dan al die moeite voor een passend slogan?

In 2000 deed ik een onderzoekje naar die vragen en bekeek ik honderd gemeenteslogans van dichtbij. Aardig materiaal als referentie voor de huidige slogans. Vooral ook omdat er in gemeenteland het nodige veranderde.

dabblers

Analyse van het bezoekersgedrag op de sociale media van jouw bedrijf of organisatie is belangrijk. Toch geeft het je maar een hele smalle kijk op wie je klanten zijn en wat ze beweegt. Dat zegt Alexandra Samuel op de Harvard Business Review van 24 december 2014 in Your Biggest Social Media Fans Might Not Be Your Best Customers.

De klanten waarvan je op sociale media hoort, zijn niet representatief voor al jouw klanten.

lego

"Marketing is dood. Dat komt door de trouwe klanten." Dat zegt Alexander Jutkowitz in de Harvard Business Review blog van 16 februari. Opmerkelijk. Want Jutkowitz is zelf marketeer en eigenaar van een groot marketingbureau in New York. Gooit hij zijn eigen glazen in? Laten we even meekijken.

social media icons

Whitepaper Rijk Willemse, LaVerbe, februari 2015 

How to employ social media in the context of a corresponding corporate website? How to strengthen web presence of both website and social media? How to boost your brand (experience) by focussing on website and social media? In this whitepaper we will address the outlines of this matter.

turfstraat

We weten het. Het gaat slecht met de binnensteden. Met de binnenstad van Arnhem niet minder. Winkels sluiten. Winkelketens laten hun uniforme gezicht zien. Bedrijven en bewoners trekken weg. Het gezicht van de stad wordt vaal. En de mensen blijven weg.

baseballcap

"Kunt u mij vertellen hoe ik nu in Nijmegen moet komen?" Dat vraagt een dame van middelbare leeftijd mij als ik het perron betreed. Het is precies de vraag die mij op dat moment bezighoudt. Wisselstoring. Voorlopig geen treinverkeer. Een gratis kop koffie... Hoe kom ik nu in Nijmegen?

Over het belang van duidelijke huisstijl...