dinsdag, 24 oktober 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

social media icons

Whitepaper Rijk Willemse, LaVerbe, februari 2015 

How to employ social media in the context of a corresponding corporate website? How to strengthen web presence of both website and social media? How to boost your brand (experience) by focussing on website and social media? In this whitepaper we will address the outlines of this matter.

turfstraat

We weten het. Het gaat slecht met de binnensteden. Met de binnenstad van Arnhem niet minder. Winkels sluiten. Winkelketens laten hun uniforme gezicht zien. Bedrijven en bewoners trekken weg. Het gezicht van de stad wordt vaal. En de mensen blijven weg.

baseballcap

"Kunt u mij vertellen hoe ik nu in Nijmegen moet komen?" Dat vraagt een dame van middelbare leeftijd mij als ik het perron betreed. Het is precies de vraag die mij op dat moment bezighoudt. Wisselstoring. Voorlopig geen treinverkeer. Een gratis kop koffie... Hoe kom ik nu in Nijmegen?

Over het belang van duidelijke huisstijl...

flow-eg

Het blog van Dutchcowboys 'Het Nederlandse ICT-onderwijs is achterhaald!' stelt dat het Nederlandse onderwijs nog flinke stappen moet maken op het gebied van ict-onderwijs. Wij (Tweede Golf en LaVerbe) brachten vorig jaar de noodzaak van vroegtijdig informaticaonderwijs in beeld. Sleutelbegrippen:

  • leren denken
  • digitale geletterdheid

Lees hier een samenvatting van beide kansen, en lees over het standpunt van ons ministerie van OCW. Het is niet om vrolijk van te worden.

virus med

Ik had een virus op mijn Mac. MAC.OSX.VSearch.B. Zeldzaam, niet gedacht dat dat zou kunnen. Na het bezoek van een 'foute' pagina raakte mijn browser in de war: advertenties overal en een zogenaamd alternatief voor Google dat jouw Google overneemt en je stuurt naar plaatsen waar je niet wilt zijn. Niet leuk.

Het kostte me een uur om het uit te zoeken en om het virus te verwijderen. Zonde. Lees hier wat ik deed om het virus te verwijderen. Kleine moeite om deze kennis te delen.

linkedintips boekje-260

Een hands-on-gidsje voor wie het beste uit LinkedIn wil halen

Deze handreiking is voor mensen die een LinkedIn-profiel hebben en die deze willen stroomlijnen en optimaliseren. Ik heb de tips en aanwijzingen in dit boekje gebaseerd op mijn eigen ervaring en op artikelen van websites als thenextweb.com en socialtimes.com. 

Download de handreiking hier (pdf, 3,7 MB).

pay peanuts get monkeys

Een voorbeeld
Onder het motto: hoe verspil je de tijd van creatieven aan opdrachtgevers- en opdrachtnemerszijde?

De wedstrijd
Gezocht: federatienaam verenigingen gehoor- en taalspraakprobleem
Resultaat: 126 Ontwerpen (2 verwijderd) van 41 ontwerpers
Status: Afgelopen

Burning Man aerial

Wat ooit begon als een ideaal, heeft nu een ‘Survival Guide’ nodig, inclusief een uitgebreid boekwerk met ‘Rules & Regulations’, waaronder ook ‘Law Enforcement’. Er mag een hoop op het jaarlijkse festival Burning Man, maar niet alles. Zeker nu de formule zo succesvol is geworden dat er hooguit 60.000 mensen kunnen worden toegelaten in de Black Rock Desert in Nevada, gedurende de week eind augustus.

Hoe de idealen van de happening van 1986 nu de vorm krijgen van voorschriften en regels. Is dat de levenscyclus van elk succesvol sociaal initiatief?

kurt-vonnegut-shapes-of-stories

Een blog is een kindje, jouw kindje. Dat je de wereld instuurt, met een lunchpakketje achter op zijn fiets. Hoe zorg je ervoor dat jouw kindje zich redt, alleen in de wereld, tussen al die mensen met uiteenlopende bedoelingen? Daarvoor heb je maar één kans. Want, als het eenmaal onderweg is, heb je er geen invloed meer op.

Een kleine handreiking voor de beginnende blogger...

lvb creeer

Als je een bedrijfspagina op LinkedIn hebt, bestaat er sinds april dit jaar een nieuwe optie: showcases. Deze optie komt in plaats van Products en Services... Je kunt er tien aanmaken. Hoe doe je dat?

Ik laat zien aan de hand van een voorbeeld hoe je showcase-pagina's kunt maken die gekoppeld zijn aan de 'company'-pagina van het bedrijf op LinkedIn. In dit geval de bedrijfspagina van LaVerbe