Business - Overzicht
De artikelen en blog-posts over zakendoen met social media
In zijn blog op de Harvard Business Review van 14 september 2011, "Never Ask 'Does That Make Sense?'" legt Jerry Weissman uit wat de gevolgen zijn van enkele Engelstalige stoplappen, met name voor gesprekken en presentaties.
Ze vullen de conversatie met lucht en betekenisloze frasen, maar ze kunnen een - vaak onbedoelde maar toch hinderlijke - negatieve impact hebben op de boodschap. Kijk hier naar de voorbeelden die hij gebruikt, en naar hoe zijn volgers erop reageren.
Lees hieronder verder hoe dat nu zit in het Nederlands.
Laat mij uw bedrijf of organisatie helpen social media in te zetten, om:
- nieuwe business te verkrijgen,
- bestaande klantrelaties te versterken,
- te werken aan een goede online reputatie.
Wanneer tijd, deskundigheid en praktische ervaring ontbreken om de omslag naar social marketing te maken, is het tijdelijk inhuren van een 'Head of Twitter' een uitstekende optie.
In nauwe samenwerking met uw inhoudelijk deskundigen en communicatie-experts zorg ik als tijdelijk 'Head of Twitter' voor een socialmedia-kick-start. Waarna uw communicatie-experts het socialmedia-roer met een gerust hart kunnen overnemen.
Neem gerust contact op.
Elke dag een blog schrijven, dat is niet voor velen weggelegd. Tijd en inspiratie ontbreken. Maar ook een technische handgreep ontbreekt vaak: hoe pak je een blog aan?
Ik adviseer het OBAMA-model. Dat biedt houvast en zorgt ervoor dat zelfs de eenvoudigste aanleiding kan inspireren tot een moeiteloos en snel schrijfproces.
Wie een Zwerm kan BewegenPrincipes, praktijk en prototypes voor het sociale webEen boek door Rijk Willemse, voor medewerkers, adviseurs, bestuurders, ambtenaren en ondernemers die in hun werk met het sociale web te maken krijgen.
|
|
Aanwijzingen voor:
|
Voor onder meer:
|
Download hier gratis het boek Wie een zwerm kan bewegen. Let op: download op iPad en iPhone levert voor sommigen een probleem op. Tip: installeer eerst de iBooks-app.
|
"Toon mij jouw twitter-vrienden en ik zeg wie je bent." Op jouw twitter-tijdlijn laat je zien wie je bent en waar je voor staat. Met je eigen tweets en retweets, maar vooral met de tweets van degenen die jij volgt. Die vrienden kies je zelf uit, om wat ze voor jou en jouw tijdlijn betekenen.
We zijn allemaal TwitterspreeuwenTrends, tips en tools voor de social mediaEen boek door Rijk Willemse, voor medewerkers, adviseurs, bestuurders, ambtenaren en ondernemers die in hun werk met social media te maken krijgen. Voor hen bevat het een visie op de grondslagen (Trends), handige aanwijzingen voor de praktijk (Tips) en instrumenten voor de social media (Tools). |
Door Rijk Willemse, LaVerbe |
Aanwijzingen voor:
|
Voor onder meer:
|
Download hier gratis het boek We zijn allemaal Twitterspreeuwen Let op: download op iPad en iPhone levert voor sommigen een probleem op. Tip: installeer eerst de iBook-app. |
Zo snel is Google tegenwoordig... Vijf minuten na sharing staat de link 'on-top'.
Google loooves sharing...
Twitteren over een blog-artikel zorgt voor een hogere plaats in de zoekresultaten van Google, net zoals het sharen van zulke artikelen via Facebook en andere social media zoals Stumbleupon. Sinds kort krijgen deze social media-links van Google een plek op de eerste pagina van de organische zoekresultaten, of je nu ingelogd bent in Google of niet.
Voorheen stonden zulke social media-links onderaan in de zoekresultaten; nu krijgen ze een voorkeursplek. Goed nieuws, dus. Het betekent dat je een webpagina - en een website - nog gemakkelijker kunt opstuwen in de zoekresultaten zonder al te grote investeringen.
Het blijft natuurlijk wel van belang dat je de artikelen die je schrijft zoekmachinevriendelijk maakt. Bijvoorbeeld door een sprekende url en titel. Ik nam de proef op de som...