vrijdag, 18 augustus 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Business - Overzicht

De artikelen en blog-posts over zakendoen met social media

part manag

Hoe mooi zou het zijn. De organisatie die helemaal digitaal verbonden is via een eigen sociaal platform. Alle collega's delen informatie met elkaar en volgen de tijdlijn. Eén blik op die tijdlijn en je weet wat er speelt. En je kunt er als management op inspelen als dat nodig is.

Een sprookje volgens Charlene Li, oprichter van de Altimeter Group. Samenwerkingsplatforms en sociale netwerken van organisaties en bedrijven functioneren meestal gewoon niet. Zij onderzocht het.

Read More

social media icons

Whitepaper Rijk Willemse, LaVerbe, februari 2015 

How to employ social media in the context of a corresponding corporate website? How to strengthen web presence of both website and social media? How to boost your brand (experience) by focussing on website and social media? In this whitepaper we will address the outlines of this matter.

Read More

inbox

Heb je genoeg van die e-mail-overstromingen als je met een clubje mensen iets wilt organiseren? Die vaak korte berichtjes ('Ik zal er zijn!') die door de 'reply all' je postbus doen overstromen. Over afspraken die in beweging zijn, over tijdstippen, plekken en inhoud, wie wel en wie niet komt. Waarvoor je soms een flip-over nodig hebt om te begrijpen wat er nu precies is afgesproken.

Read More

linkedintips boekje-260

Een hands-on-gidsje voor wie het beste uit LinkedIn wil halen

Deze handreiking is voor mensen die een LinkedIn-profiel hebben en die deze willen stroomlijnen en optimaliseren. Ik heb de tips en aanwijzingen in dit boekje gebaseerd op mijn eigen ervaring en op artikelen van websites als thenextweb.com en socialtimes.com. 

Download de handreiking hier (pdf, 3,7 MB).

Read More

dabblers

Analyse van het bezoekersgedrag op de sociale media van jouw bedrijf of organisatie is belangrijk. Toch geeft het je maar een hele smalle kijk op wie je klanten zijn en wat ze beweegt. Dat zegt Alexandra Samuel op de Harvard Business Review van 24 december 2014 in Your Biggest Social Media Fans Might Not Be Your Best Customers.

De klanten waarvan je op sociale media hoort, zijn niet representatief voor al jouw klanten.

Read More

kurt-vonnegut-shapes-of-stories

Een blog is een kindje, jouw kindje. Dat je de wereld instuurt, met een lunchpakketje achter op zijn fiets. Hoe zorg je ervoor dat jouw kindje zich redt, alleen in de wereld, tussen al die mensen met uiteenlopende bedoelingen? Daarvoor heb je maar één kans. Want, als het eenmaal onderweg is, heb je er geen invloed meer op.

Een kleine handreiking voor de beginnende blogger...

Read More

lego

"Marketing is dood. Dat komt door de trouwe klanten." Dat zegt Alexander Jutkowitz in de Harvard Business Review blog van 16 februari. Opmerkelijk. Want Jutkowitz is zelf marketeer en eigenaar van een groot marketingbureau in New York. Gooit hij zijn eigen glazen in? Laten we even meekijken.

Read More

lvb creeer

Als je een bedrijfspagina op LinkedIn hebt, bestaat er sinds april dit jaar een nieuwe optie: showcases. Deze optie komt in plaats van Products en Services... Je kunt er tien aanmaken. Hoe doe je dat?

Ik laat zien aan de hand van een voorbeeld hoe je showcase-pagina's kunt maken die gekoppeld zijn aan de 'company'-pagina van het bedrijf op LinkedIn. In dit geval de bedrijfspagina van LaVerbe

Read More