dinsdag, 21 augustus 2018
Online Schrijfhulp
Vraag Rijk

Business - Overzicht

De artikelen en blog-posts over zakendoen met social media

dabblers

Analyse van het bezoekersgedrag op de sociale media van jouw bedrijf of organisatie is belangrijk. Toch geeft het je maar een hele smalle kijk op wie je klanten zijn en wat ze beweegt. Dat zegt Alexandra Samuel op de Harvard Business Review van 24 december 2014 in Your Biggest Social Media Fans Might Not Be Your Best Customers.

De klanten waarvan je op sociale media hoort, zijn niet representatief voor al jouw klanten.

Read More

kurt-vonnegut-shapes-of-stories

Een blog is een kindje, jouw kindje. Dat je de wereld instuurt, met een lunchpakketje achter op zijn fiets. Hoe zorg je ervoor dat jouw kindje zich redt, alleen in de wereld, tussen al die mensen met uiteenlopende bedoelingen? Daarvoor heb je maar één kans. Want, als het eenmaal onderweg is, heb je er geen invloed meer op.

Een kleine handreiking voor de beginnende blogger...

Read More

lego

"Marketing is dood. Dat komt door de trouwe klanten." Dat zegt Alexander Jutkowitz in de Harvard Business Review blog van 16 februari. Opmerkelijk. Want Jutkowitz is zelf marketeer en eigenaar van een groot marketingbureau in New York. Gooit hij zijn eigen glazen in? Laten we even meekijken.

Read More

lvb creeer

Als je een bedrijfspagina op LinkedIn hebt, bestaat er sinds april dit jaar een nieuwe optie: showcases. Deze optie komt in plaats van Products en Services... Je kunt er tien aanmaken. Hoe doe je dat?

Ik laat zien aan de hand van een voorbeeld hoe je showcase-pagina's kunt maken die gekoppeld zijn aan de 'company'-pagina van het bedrijf op LinkedIn. In dit geval de bedrijfspagina van LaVerbe

Read More

social media icons

Whitepaper Rijk Willemse, LaVerbe, februari 2015 

How to employ social media in the context of a corresponding corporate website? How to strengthen web presence of both website and social media? How to boost your brand (experience) by focussing on website and social media? In this whitepaper we will address the outlines of this matter.

Read More

paspoortcontrole

De tijd geeft je alle (eigen)wijsheid van de wereld. "Had nu toch maar opgetreden tegen dat rare veiligheidslek", is misschien een heel terechte opmerking. Over pakweg een paar maanden. Tijdverspilling blijft het. Dat vervangen van al die wachtwoorden van websites onder beheer. En dat wordt extra pijnlijk als het er veel zijn...

Hartepijn, dat krijg je ervan: Jammer dat we die tijd niet konden besteden aan iets nuttigs, iets opbouwends, iets waar we wat aan hebben.

Read More

linkedintips boekje-260

Een hands-on-gidsje voor wie het beste uit LinkedIn wil halen

Deze handreiking is voor mensen die een LinkedIn-profiel hebben en die deze willen stroomlijnen en optimaliseren. Ik heb de tips en aanwijzingen in dit boekje gebaseerd op mijn eigen ervaring en op artikelen van websites als thenextweb.com en socialtimes.com. 

Download de handreiking hier (pdf, 3,7 MB).

Read More

demosthenes

Een goede brief, mail of memo schrijven is voor velen lastiger dan ze zouden willen. Wat is de beste opbouw? Welke onderwerpen moeten er aan de orde komen? En in welke volgorde? Hoe breng je goed nieuws, slecht nieuws, een lastig verzoek? En wat moet je schrijven om de relatie goed te houden, ondanks de lastige boodschap?

Allemaal vragen waarmee de online Correspondentiehulp en de online Memohulp kunnen helpen. Twee online briefhulpen met aanwijzingen per type brief of memo. Geheel volgens de geldende normen voor correspondentie.

Read More