dinsdag, 23 januari 2018
Online Schrijfhulp
Vraag Rijk

Business - Overzicht

De artikelen en blog-posts over zakendoen met social media

sentimentdetectie

Hoe mooi zou het zijn als online conversaties automatisch gescand konden worden op trends, sentimenten en opinies… Kansen voor marketeers, communitymanagers en onderzoekers. Maken de systemen voor sentimentdetectie hun naam waar? Wat zijn de vooruitzichten voor Web 3.0?

Lees er meer over in dit artikel voor Tekstblad.

Read More

flow jan bommerez

Flow ontstaat als denken en intuïtie elkaar ontmoeten, elkaar versterken en versmelten. Zoals kleine kinderen dat van nature hebben. Het is een bron voor verbindingen en eindeloze energie.

De sociale media faciliteren flow, voor wie dat wil. Op een wijze die tot nu toe onbekend was: over grote afstanden en met onverwachte, gemakkelijk bereikbare deelnemers.

Read More

tijdelijk hoofd twitter

Sommige bedrijven schakelen een externe kracht in om hun bedrijf te helpen sociale media in te zetten voor de eigen business. Zij weten dat sociale media een essentieel onderdeel van de marketingcommunicatie hun bedrijf kan vormen, om nieuwe business te verkrijgen, bestaande klantrelaties te versterken en om te werken aan een goede online reputatie.

Maar zij weten ook dat zij nog niet voldoende thuis zijn in deze nieuwe wereld van Twitter, Facebook, LinkedIn, blogs, Flickr en Youtube.

Read More

Echt verbinden begint met het hart

Besluiten nemen we met onze buik, met ons gevoel. Dat is het gebied zonder woorden, waar ons gedrag en onze opvattingen leven. Met zijn ‘Golden Circle’ legt Simon Sinek uit hoe dat werkt. Dat echte verbindingen tot stand komen via de intuïtie, het geloof, het hart. Of zoals hij het zegt: via het ‘waarom’.

Read More

Cyprian Koscielniak
(Illustratie: Cyprian Koscielniak)

Premsela, Nederlands Instituut voor Design en Mode, en Capital D, een Eindhovens designplatform, schreven in de zomer van 2012 een wedstrijd uit: ‘het bedenken en uitwerken van concepten ter verbetering van in het bijzonder het Eindhovense straatleven en de openbare ruimte’. De winnaar mocht het ontwerp uitvoeren, maar moest daarvoor het prijsgeld (10.000 euro) gebruiken. Gratis ontwerp, dus.

Read More

loslaten

Met de ingrijpende veranderingen veranderingen in communicatieland komt een nieuw begrip op de agenda: 'laten'. Communiceren wordt 'laten communiceren'. Brand design wordt 'brand experience design'. Communicatie wordt 'conversatie'. Doelgroep wordt 'community'.

Read More

Van sales naar sharing

Begin 2010 trof mij een uitspraak van blogster Justine Lee Musk: ‘Remember that social media is about connecting with people and providing value for others, not selling and promoting yourself. Or rather: you sell and promote yourself through providing value for others.’ Enkele overwegingen uit de ‘oude doos’, die ik daarbij destijds noteerde. Dat mag wel, zo aan het einde van het jaar bijna drie jaar later, of niet?

Read More

crash-course

Beste,

Gisteren vroeg je om een kort advies over social media in jouw organisatie. In ons gesprek, kwam een grote hoeveelheid mogelijkheden op tafel. Omdat ik weet dat het best veel was, zet ik het nog even voor je op een rij. Ik deel het ook even met de anderen.

Read More