dinsdag, 24 oktober 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Business - Overzicht

De artikelen en blog-posts over zakendoen met social media

Van sales naar sharing

Begin 2010 trof mij een uitspraak van blogster Justine Lee Musk: ‘Remember that social media is about connecting with people and providing value for others, not selling and promoting yourself. Or rather: you sell and promote yourself through providing value for others.’ Enkele overwegingen uit de ‘oude doos’, die ik daarbij destijds noteerde. Dat mag wel, zo aan het einde van het jaar bijna drie jaar later, of niet?

Read More

crash-course

Beste,

Gisteren vroeg je om een kort advies over social media in jouw organisatie. In ons gesprek, kwam een grote hoeveelheid mogelijkheden op tafel. Omdat ik weet dat het best veel was, zet ik het nog even voor je op een rij. Ik deel het ook even met de anderen.

Read More

flow jan bommerez

Flow ontstaat als denken en intuïtie elkaar ontmoeten, elkaar versterken en versmelten. Zoals kleine kinderen dat van nature hebben. Het is een bron voor verbindingen en eindeloze energie.

De sociale media faciliteren flow, voor wie dat wil. Op een wijze die tot nu toe onbekend was: over grote afstanden en met onverwachte, gemakkelijk bereikbare deelnemers.

Read More

 Koopman, ga niet voor je fruit staan

Heb je wel eens een marktkoopman vóór zijn koopwaar zien staan? Meestal is dat een koopman met een speciale ‘act’, die de kopers ten volle moeten kunnen waarnemen. Neen, meestal staat de koopman ín de kraam, áchter de koopwaar, zodat de kopers dat goed kunnen waarnemen.
Toch zien we op andere markten vele koopmannen breeduit vóór hun koopwaar staan. Dat de kopers daar niet op afkomen, lijkt hun vaak niets te doen.

Een overdenking met twee metaforen...

Read More

Echt verbinden begint met het hart

Besluiten nemen we met onze buik, met ons gevoel. Dat is het gebied zonder woorden, waar ons gedrag en onze opvattingen leven. Met zijn ‘Golden Circle’ legt Simon Sinek uit hoe dat werkt. Dat echte verbindingen tot stand komen via de intuïtie, het geloof, het hart. Of zoals hij het zegt: via het ‘waarom’.

Read More

Ga toch gewoon bloggen

"Ik ga een nieuwe site voor mijzelf maken. Heb je nog tips?" Dat zijn de mooiere vragen die netwerkrelaties je voor kunnen leggen. Want, wat is nu mooier dan iemand met plannen voor vernieuwing? En dan ook nog goed willen stilstaan bij het hoe en het wat alvorens eraan te beginnen, heerlijk.

Read More

loslaten

Met de ingrijpende veranderingen veranderingen in communicatieland komt een nieuw begrip op de agenda: 'laten'. Communiceren wordt 'laten communiceren'. Brand design wordt 'brand experience design'. Communicatie wordt 'conversatie'. Doelgroep wordt 'community'.

Read More

hou nou toch eens op over die social media

Brian Solis van de Altimeter Group, een productief en gezien onderzoeksbureau, loopt voorop als het gaat om inzichten in en publicaties over de nieuwe media. Hij schreef onder meer het boek The End of Business as Usual en hij sprak dit opmerkelijke advies uit op de Social Media iCommerce Marketing Summit afgelopen juli in Amsterdam.

Read More