dinsdag, 23 januari 2018
Online Schrijfhulp
Vraag Rijk

Business - Overzicht

De artikelen en blog-posts over zakendoen met social media

 Koopman, ga niet voor je fruit staan

Heb je wel eens een marktkoopman vóór zijn koopwaar zien staan? Meestal is dat een koopman met een speciale ‘act’, die de kopers ten volle moeten kunnen waarnemen. Neen, meestal staat de koopman ín de kraam, áchter de koopwaar, zodat de kopers dat goed kunnen waarnemen.
Toch zien we op andere markten vele koopmannen breeduit vóór hun koopwaar staan. Dat de kopers daar niet op afkomen, lijkt hun vaak niets te doen.

Een overdenking met twee metaforen...

Read More

Cookies

Wie mijn website vanaf nu voor de eerste keer bezoekt, krijgt een hinderlijke gele melding te zien over het gebruik van 'cookies'. Die melding gaat pas weg na aanvinken van het akkoord en een klik op 'ga door'.

Melding en vraag om toestemming zijn sinds enige tijd wettelijk verplicht; er staat een boete op het niet toepassen ervan.

Read More

Ga toch gewoon bloggen

"Ik ga een nieuwe site voor mijzelf maken. Heb je nog tips?" Dat zijn de mooiere vragen die netwerkrelaties je voor kunnen leggen. Want, wat is nu mooier dan iemand met plannen voor vernieuwing? En dan ook nog goed willen stilstaan bij het hoe en het wat alvorens eraan te beginnen, heerlijk.

Read More

de klant als grootste concurrent

We wisten het al, maar nu geeft onderzoek het ook aan: B2B-klanten zijn allang aan het inkopen voordat de leveranciers met hun verkoop begonnen zijn. Dat geeft een uitgebreid vijfjarig onderzoek van adviesbureau CEB aan.

Dat betekent dat klanten niet meer het advies nodig hebben waar de leveranciers zich zo in hebben bekwaamd. Klanten hebben het probleem vaak zelf al helemaal opgelost en hebben alleen nog de beoogde oplossing nodig. Een les voor leveranciers en adviseurs in de B2B-markt.

Read More

hou nou toch eens op over die social media

Brian Solis van de Altimeter Group, een productief en gezien onderzoeksbureau, loopt voorop als het gaat om inzichten in en publicaties over de nieuwe media. Hij schreef onder meer het boek The End of Business as Usual en hij sprak dit opmerkelijke advies uit op de Social Media iCommerce Marketing Summit afgelopen juli in Amsterdam.

Read More

De ROI van social media SMART maken

Wat is nu precies de opbrengst van de inzet van social media? Daarop hebben de deskundigen nog geen antwoord. Het is een lastige, vage vraag, waarvan vaak ronduit wordt gezegd dat deze niet te beantwoorden is.

Is het dan wel de goede vraag?

Read More

is Marketing Echt Dood?

Waarde collega,

Dank voor je snelle reactie op mijn leessuggestie. Ik kon het niet laten om jouw kwalificatie van 'ongenuanceerd' over het artikel 'Marketing is Dead' door Bill Lee van de Lee Consulting Group in de Harvard Business Review snel nogmaals te checken. Want - inderdaad - het is nogal een uitspraak, dat de marketing dood is...

Je geeft bij wijze van 'ander perspectief' een artikel uit de Ad Contrarian, waarvan ik de schrijver maar niet kan ontdekken: Marketing's New Fundamentalist, dat met forse taal en scheldwoorden ('dimwit evangelists') probeert Bill Lee te beschuldigen van arrogantie en bijziendheid. Ik leg beide argumentaties even naast elkaar.

Read More

Drie manieren om een zwerm te verjagen
Foto: Karl Robertson

We zijn allemaal Twitterspreeuwen. We converseren met elkaar, reageren op elkaar en luisteren naar elkaar. Allemaal wanneer, hoe en zoals wij dat zelf uitmaken.

Hoe verjaag je een groep die zich als een zwerm spreeuwen of een school vissen gedraagt? Neem daarvoor de volgende drie traditionele methodes:

Read More