Business - Overzicht
De artikelen en blog-posts over zakendoen met social media
De bibliotheek is in beweging. Dat kan iedereen zien. Ze ontwikkelde zich de afgelopen decennia van ‘uitleenbureau voor boek en plaat’ tot een organisatie die ook nog eens midden in de offline en online wereld staat.
Elke vestiging legt daarbij eigen accenten. Als thuisbasis voor de vrijwilligerscentrale, de wijkwinkel of de sociale teams. Als podium voor lezingen, optredens en exposities. Als expertisecentrum voor educatie, onderwijs en cursussen. Om maar eens enkele nieuwe rollen van Bibliotheek 2.0 te noemen.
Snel en gemakkelijk effectieve teksten leren schrijven
Hoe maak ik een effectieve, toegankelijke tekst?
Hoe formuleer ik exact, bondig en aantrekkelijk?
Hoe bespaar ik tijd bij het schrijven?
Van blogs tot onderzoeksrapporten
Nederland telt ruim 2,5 miljoen laaggeletterden. Zij hebben moeite met lezen, schrijven en rekenen. De maatschappelijke kosten daarvan zijn groot en velen missen hierdoor kansen. Dat betreft migranten en nieuwkomers, maar vooral ook volwassenen die niet goed hebben leren lezen, schrijven en rekenen.
De Stichting Lezen & Schrijven organiseert elk jaar in september de Week van de alfabetisering, en ontplooit bijvoorbeeld samen met bibliotheken het Digi-taalhuis.
Hoe werf je deelnemers voor het Digi-taalhuis?
Snel en gemakkelijk je scriptie schrijven
Hoe krijg ik mijn gedachten geordend op papier voor mijn scriptie?
Wat doe ik als ik vastloop met het schrijven van mijn scriptie?
Hoe zorg ik ervoor dat ik voldoe aan de eisen voor scripties?
Hoe werkt het
De Nielsen Norman Group, een toonaangevend onderzoeksbureau voor ‘user experience’, deed in juni 2017 verslag van hun onderzoek naar de meest gehate online advertentietechnieken, als vervolg op wat ze in 2004 aantroffen. De voorkeuren zijn zeker niet veranderd ten gunste van de adverterende service providers…
Bij co-creatie werken partners samen en hebben alle deelnemers invloed op het proces en het resultaat van dit proces, zoals een plan, advies of product.
Co-creatie is er in verschillende soorten en maten – afhankelijk van de mate van openheid in het team en van het eigenaarschap; het succes van de co-creatie hangt af van een aantal regels die zorgen voor vitaliteit en welslagen. Martijn Pater (2009) onderscheidt vier soorten co-creatie:
Hoe gaan bedrijven om met de uitdagingen van de digitale economie?
Brian Solis, analist bij onderzoeksbureau Altimeter, onderzocht de aanpak van meer dan 500 digitaal-strategen en rapporteert erover in “The 2016 State of Digital Transformation”.
Hij ziet knelpunten.
Ook in Hong Kong hebben ze er genoeg van: zwerfvuil.
Met de campagne ‘The Face of Litter’ willen ze er een einde aan maken. ‘Trash who trash the planet’, stelt het consortium dat verantwoordelijk is voor deze campagne.
Weegt openlijke ontering op tegen de mogelijke opbrengst?