dinsdag, 20 februari 2018
Online Schrijfhulp
Vraag Rijk

Business - Overzicht

De artikelen en blog-posts over zakendoen met social media

De nieuwe economie: andere marketing en communicatie

Jan Bommerez, specialist in transformatieprocessen, op de Energiedag van de MKB Krachtcentrale op 30 november 2010, vertelt over loslaten en hoe onze hersenen ons daarbij belemmeren.

Read More

Social media: 7 lessen van een community manager

Hoe moet je de social media inzetten als community manager voor een merk? Online marketeer Richard Meyer schrijft erover op newmediaandmarketing.com.

Het blijkt een evenwichtsoefening, balanceren tussen marketing en conversatie.

Read More

mobilelearning

Mobile learning is leren met mobieltjes. Om het maar eens eenvoudig te stellen. Mobile learning is overal leren, niet alleen maar op die ene plek van het klassenlokaal. Maar ook samen leren en samen werken, met studievrienden en collega's.

Read More

Het wonder na Babylon

Het is een wonder. En ook nog eens gratis. De Ackuna Translator, of preciezer: Cloud Translator. De uitgangspunten van de Ackuna Cloud Translator zijn geniaal. Ackuna wil Google Translate verfijnen door crowdsourcing. Vertaal deze site maar eens met het knopje links boven.

Maar of deze vertaler beter is?

Read More

5 redenen waarom je moet bloggen

Marcus Sheridan van Thesaleslion.com zegt het ook al: bloggen is goed voor je. Voor je website, omdat het gratis SEO betekent, voor je mensen, voor de verkoop en voor jouw merk. Een samenvatting met een enkele inkleuring.

Read More

Social Media blijvertje voor de maritieme industrie

In de afgelopen twintig jaar is het landschap van sales en marketing ingrijpend veranderd. De maritieme industrie past zich echter langzaam aan.

Read More

Jouw Facebook bedrijfspagina een naam geven

Je hebt een Facebook-pagina aangemaakt voor je bedrijf en je wilt er gemakkelijk naar kunnen verwijzen. Bijvoorbeeld met een link op een andere website, of in een mailtje.

Facebook heeft jouw bedrijfspagina al een url gegeven. Bijvoorbeeld:

Read More

vierkante meloenen - SEO

We kennen SEO allemaal als Search Engine Optimalisatie, het voorbereiden van de website voor uitstekende vindbaarheid door de zoekmachines, en niet te vergeten, de bezoekers. Velen verdrinken in de techniek van metatags, html-code, URL's en alt-teksten. Jammer, omdat SEO in de kern gaat om wat de afdeling marketing aanreikt, als het goed is tenminste.

SEO heeft twee tegengestelde doelstellingen: veel potentiële belangstellenden trekken en tegelijkertijd een concurrerend aanbod onder de aandacht brengen. Te vergelijken met de 'groente- en fruitstraat' op de weekmarkt, waarin alle marktkooplui door elkaar schreeuwen om hun waar aan te prijzen. Een kakafonie van concurrentie.

Hoe kun je jouw specifieke aanbod toch onder de aandacht brengen met SEO?

Read More