dinsdag, 24 oktober 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Communicatie - Overzicht

De artikelen en blog-posts over communicatie

Een kwestie van afwachten?

Een mooie website is een goed begin. Nu de bezoekers nog. Dat kunt u op twee manieren bereiken:

  1. door de naam van uw website bekendheid te geven, bijvoorbeeld via een campagne, een mailing, advertenties in de krant of op radio en tv;
  2. door ervoor te zorgen dat uw website verschijnt in de al dan niet betaalde zoekresultaten van zoekmachines zoals Google.

Voor de eerste manier bewandelt u de gebruikelijke pr- en marketingpaden. Voor de tweede manier is specifieke kennis van het internet nodig. We vertellen u hier hoe we te werk gaan als we een website ontwikkelen die goed en gemakkelijk gevonden moet worden op het web.

Read More

Het begint met een schema   Het begint met een schema

Beleid in kaart brengen in een strategisch stuk, plannen maken, bedrijfsstrategie formuleren... het begint allemaal met een grote hoeveelheid informatie die geordend moet worden en een heleboel vragen.

Read More

Beter leren schrijven voor uw werk

Een tijdje terug schreef ik over Machiavellistische reclame, reclame zo plat als maar mogelijk is.

Nu wil ik de proef op de som nemen en kijken of die 'platte' benadering effectief is. (De reclamejongens en -meisjes die deze methode toepassen doen het per slot van rekening niet voor niets...) Doet u mee?

Read More

Het begint met een website

Neem www.arnhemaanzee.nl. Dat begint met een website, waarop kunst en cultuur in kaart gebracht worden. Een thematische website met een netwerk van individuen, platforms, bureaus, uit alle disciplines. Thema: kunst en cultuur in en rond Arnhem.

Dat lijkt aan te slaan. Deelnemers melden zich aan. De media besteden er aandacht aan. Er komt een overzichtstentoonstelling, in het Museum voor Moderne Kunst. Dankzij inbreng van velen. Er ontstaat beweging.

Read More

Head of Twitter voor bedrijven

Om bedrijven te helpen social media in te zetten voor hun business

Social media vormen een essentieel onderdeel van de marketingcommunicatie van bedrijven, om:

  • nieuwe business te verkrijgen,
  • bestaande klantrelaties te versterken,
  • te werken aan een goede online reputatie.

Read More

Het is een kleine wereld

Yahoo onderzoekt de stelling dat iedereen iedereen via bekenden kan bereiken in zes stappen: het Small World Experiment. Een stelling die tot nu toe nog niet bevestigd noch ontkracht werd.

Ik doe mee.

Read More

Heeft de afdeling communicatie nog een toekomst?

De afdeling communicatie krijgt door de social media een nieuwe opdracht: het managen van de conversatie via de social media. Velen merken op dat zij het nu al druk genoeg hebben met hun dagdagelijkse taken: advies en uitvoering van de corporate communicatiestrategie.

Read More

bottomup260

De verhouding van de overheden met de burgers, bedrijven en organisaties verandert. De sociale media laten zien dat top-down aansturing voor de overheden niet meer voldoende is om te bereiken wat ze willen: draagvlak en uitvoering van het beleid. Daarvoor is naast wetten en regels ook samenwerking nodig. Maar hoe dat te bereiken?

Read More