vrijdag, 18 augustus 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Communicatie - Overzicht

De artikelen en blog-posts over communicatie

documenta 13

Het lijkt erop dat Documenta 13 van conservator Carolyn Christov-Bakargiev alle bezoekersrecords heeft gebroken. En dat met een thema dat zij niet expliciet samenvat, behalve in de zin 'dOCUMENTA 13 is driven by a holistic and non-logocentric vision that is skeptical of the persisting belief in economic growth'.

Kunst mag weer maatschappelijk zijn. Documenta 13 biedt volop inspiratie voor sociale innovatie, nieuwe manieren van samenwerken en politiek bedrijven, en om tegen de economie aan te kijken. Een hele kleine selectie uit een tweedaags bezoek...

Read More

Laat klanten en medewerkers over jouw organisatie praten

Steven van Belleghem, de auteur van De Conversation Manager, is op zoek naar tips om klanten en opdrachtgevers - en ook de medewerkers - te laten converseren over jouw dienstverlening. Immers, wat anderen over jouw dienstverlening zeggen, weegt zwaarder dan wat je er zelf over zegt. En als dat online gebeurt, verbetert dat je online reputatie en je vindbaarheid op internet alleen maar.

Read More

is Marketing Echt Dood?

Waarde collega,

Dank voor je snelle reactie op mijn leessuggestie. Ik kon het niet laten om jouw kwalificatie van 'ongenuanceerd' over het artikel 'Marketing is Dead' door Bill Lee van de Lee Consulting Group in de Harvard Business Review snel nogmaals te checken. Want - inderdaad - het is nogal een uitspraak, dat de marketing dood is...

Je geeft bij wijze van 'ander perspectief' een artikel uit de Ad Contrarian, waarvan ik de schrijver maar niet kan ontdekken: Marketing's New Fundamentalist, dat met forse taal en scheldwoorden ('dimwit evangelists') probeert Bill Lee te beschuldigen van arrogantie en bijziendheid. Ik leg beide argumentaties even naast elkaar.

Read More

Lessen uit de farmacie - voor Google - Personal_Results

Maxwell Wessel van het Forum for Growth and Innovation schrijft in de online Harvard Business Review over de in zijn ogen ongewenste ontwikkelingen bij Google. Hij noemt Google 'self destructive' met de wijze waarop ze haar zoekresultaten beïnvloedt. En zich niets aantrekt van de kritiek daarop en aankondigt zelfs verder te willen gaan, zonder excuus.

Maxwell doet verslag van zijn ervaringen in de farmaceutische branche, waarin hij werkte aan een toepassing die dezelfde doelstellingen had, maar ook onverwachte gevolgen...

Read More

kurt-vonnegut-shapes-of-stories

Een blog is een kindje, jouw kindje. Dat je de wereld instuurt, met een lunchpakketje achter op zijn fiets. Hoe zorg je ervoor dat jouw kindje zich redt, alleen in de wereld, tussen al die mensen met uiteenlopende bedoelingen? Daarvoor heb je maar één kans. Want, als het eenmaal onderweg is, heb je er geen invloed meer op.

Een kleine handreiking voor de beginnende blogger...

Read More

Lijnen uitzetten, loslaten en luisteren

De inzet van social media alleen is niet voldoende om projecten die 'swing' te geven die ze nodig hebben. Er is ook nog eens een geheel andere mind-set nodig om dat te bereiken. Wie mensen en organisaties wil betrekken bij een thema of een project moet echt anders gaan denken.

Read More

Kennis delen is macht

Is kennis delen nu wel zo verstandig? Je geeft immers ook concurrenten een kijkje in jouw keuken. Hun concurrentiekracht kan erdoor toenemen, wat in jouw nadeel is. Nils Vermeire van het Ministerie van Algemene Zaken vertelt op Frankwatching.com dat hij het daar niet mee eens is.

Read More

Luisteren naar de klant

De opdrachtgever - de klant - centraal stellen is voor sommigen lastiger dan je denkt.

Read More