donderdag, 23 februari 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Facebook - Overzicht

De artikelen en blog-posts over Facebook

het probleem met de dislike-button

De ‘like’-knop in Facebook schiet tekort, vinden velen. Wat bijvoorbeeld als iemand iets naars meldt: een parkeerboete of een overlijden? ‘Vind ik leuk’ is dan geen gepaste reactie. Wat als je iets echt niet leuk vindt?

Maar of een ‘vind ik niet leuk’-knop de oplossing is? Ik zou zeggen van niet.

Read More

Pimp je bedrijfspagina op Facebook

Goed, je hebt een bedrijfspagina aangemaakt op Facebook. Je hebt een mooie profiel-afbeelding van de maximale 180 keer 540 pixels gemaakt en geplaatst. Je hebt mooie foto's geplaatst en het prikbord gebruikt voor de eerste meldingen. En ook de corporate story op het bedrijfsprofiel klopt helemaal.

Maar hoe pimp je die Facebook-bedrijfspagina nu tot iets wat op een corporate website lijkt? De eerste stap zet je met de zogenaamde 'custom tabs'...

Read More

Pinterest, een online prikbord

Best handig dat online prikbord van Pinterest. 't Is dan wel wéér een nieuwe toepassing voor de social media, maar deze app is in mijn ogen een goede aanvulling op Twitter en Facebook (voor delen), en op StumbleUpon en Evernote (voor het verzamelen van interessant materiaal). En de belangstelling en toestroom van deelnemers zijn enorm.

Read More

Social media spreken voor zichzelf

Het is heel goed mogelijk om de social media te gebruiken om alleen maar te zenden, dus, om de nieuwe media op de oude manier in te zetten. Het gebeurt nog steeds heel vaak.

Denk maar eens aan die makelaar die (semi-automatisch) elk uur zijn 'gunstig gelegen' aanbod het social-media-universum instuurt met hulp van Facebook en Twitter. Boeiend, nietwaar?

Read More

Jouw Facebook bedrijfspagina een naam geven

Je hebt een Facebook-pagina aangemaakt voor je bedrijf en je wilt er gemakkelijk naar kunnen verwijzen. Bijvoorbeeld met een link op een andere website, of in een mailtje.

Facebook heeft jouw bedrijfspagina al een url gegeven. Bijvoorbeeld:

Read More

Return On Investment van een Head Of Twitter

Wat levert die inzet van de social media en dat geblog nu eigenlijk op? De zoekmachines kunnen jou gemakkelijker vinden, omdat er reuring is op en rond je website. Dat vindt Google fijn, maar dat vinden jouw vrienden ook fijn.

Ik deed een steekproef en nam bij een klant in de gespecialiseerde industriële sector de bezoekcijfers van veertig dagen vóór en veertig dagen ná de start van de inzet van een Head of Twitter. En ik vergeleek de resultaten.

Read More

De website: van monoliet naar bouwsteen

Zenden wordt steeds minder belangrijk. Conversatie daar gaat het om. Daarmee verandert ook de rol van de website. Was de website voorheen de plek om het eigen aanbod te presenteren, de interactie aan te gaan en - in enkele gevallen - plek te bieden voor een online community. Nu vinden de sociale functies veel beter hun plek bij de social media websites.

Read More

7 kansen voor social media bij vastgoedsites

'We willen zo graag vertellen wat ons aanbod is ("Als je het eenmaal ziet, dan ben je echt verkocht") maar onze oude manier van marketing voldoet niet meer. Hoe betrekken we onze klanten toch bij ons aanbod? Ja, we weten het: social media. Maar hoe?'

Dat is een veelgehoorde vraag van marketeers in de vastgoed- en makelaarswereld. Het antwoord is eenvoudig: vraag een 'head of twitter' om tijdelijk aan het stuur te zitten voor de social media. Maar wat zijn de aandachtspunten waar je dan op moet letten?

Hier een aanzet, in 7 kansen. Volg de pijlen…

Read More