maandag, 21 augustus 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp
Workshop Twitteren voor organisaties

Twitter staat bij uitstek model voor de social media in het algemeen: als je de basisbeginselen van Twitter begrijpt, begrijp je veel van de principes van Facebook en LinkedIn ook, om maar eens een paar voorbeelden van sociale media te noemen.

Twitteren voor organisaties of bedrijven is heel iets anders dan twitteren voor jezelf. Organisaties en bedrijven kunnen Twitter inzetten om campagnes te ondersteunen en om aan online reputatiemanagement te werken (sommigen noemen het webcare).

Workshop Twitteren

In deze hands-on workshop Twitteren voor organisaties en bedrijven leer je de basisbeginselen van Twitter en hoe je deze in de praktijk moet toepassen. Je leert ook hoe je Twitter effectief en veilig kunt inzetten voor jouw organisatie of bedrijf.

Wat je leert in de workshop:

  • Wat zijn de principes van het verborgen eigenaarschap die gelden bij sociale media?
  • Hoe maak je een eigen account en hoe bewerk je je profiel?
  • Hoe volg je andere twitteraars en hoe zorg je voor eigen volgers?
  • Hoe schrijf je een tweet en hoe geef je een tweet door?
  • Hoe zoek je naar informatie die jouw organisatie of bedrijf betreft?
  • Hoe maak je gebruik van de zogenaamde hash-tag (#)?
  • Hoe werk je via Twitter aan online reputatiemanagement voor je eigen organisatie of bedrijf?
  • Welke toepassingen kun je inzetten om een nog betere twitteraar te worden?
  • Hoe zorg je voor verbinding van Twitter met de andere sociale media?

Meer informatie over de workshop Twitteren voor organisaties en bedrijven:

  • Niveau: hbo en wo
  • Duur: 2,5 uur
  • Aantal deelnemers: maximaal 6
  • Locatie: nader te bepalen

Neem gerust contact op voor meer informatie.