maandag, 25 september 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp
Online reputatiemanagement is cruciaal

Online Reputatie Management (ORM), ook wel eens aangeduid met 'webcare', is uitermate belangrijk voor bedrijven en organisaties die zich in de publieke ruimte begeven. Met ORM kunnen ze in de gaten houden hoe het publiek, hun klanten of consumentenorganisaties over hen praten. Hoe eerder ze daarvan op de hoogte zijn, hoe beter, en, hoe beter hoe beter...

Er zijn vele middelen om ORM te ondersteunen, er zijn zelfs bedrijven die hier helemaal in gespecialiseerd zijn. Een goed begin kun je maken met het dashboard Addictomatic of - iets ingewikkelder - dat van Netvibes. Belangrijker is wat er daarna komt: hoe je het gesprek met de klanten aangaat. Het beroemde voorbeeld van Kryptonite geeft dat aan.

Workshop Twitteren voor organisaties

Twitter staat bij uitstek model voor de social media in het algemeen: als je de basisbeginselen van Twitter begrijpt, begrijp je veel van de principes van Facebook en LinkedIn ook, om maar eens een paar voorbeelden van sociale media te noemen.

Twitteren voor organisaties of bedrijven is heel iets anders dan twitteren voor jezelf. Organisaties en bedrijven kunnen Twitter inzetten om campagnes te ondersteunen en om aan online reputatiemanagement te werken (sommigen noemen het webcare).

Een eigen profiel op Facebook. Kan dat? Ja, dat kan. Maar hoe doe je dat nu precies? Hier zijn de stappen.

Pimp je Facebook-profiel

(Let op: deze aanwijzingen gelden niet voor diegenen die de nieuwe timeline van Facebook hebben geactiveerd.)

Stap 1: Download het stramien dat ik hiervoor maakte. (Rechtermuistoets, kies: Download afbeelding)