dinsdag, 21 november 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Realisatie online en offline

informatie ordenen en toegankelijk maken

Ik begeleid communicatiemensen bij hun taak om online en offline middelen in te zetten, en kan daarbij als buitenstaander belangeloos adviseren...

  • Advies bij het opzetten en inrichten van de vernieuwde website 
  • Opzetten en acviteren van een infrastructuur voor sociale media
  • Optreden als 'linking pin' tussen webdeveloper, leverancier van webtoepassingen en communicatieteam
  • Individuele training en coaching van communicatiemedewerkers in de omgang met de vernieuwde website en de sociale media
  • Organiseren van draagvlak voor (online) vernieuwing

Klik hier voor een greep uit de projecten waarbij ik als adviseur of trainer betrokken was. En kijk hieronder naar enkele voorbeelden van online en offline realisatie.

sociaal portaal

De zogenaamde 3D-transitie heeft grote gevolgen voor gemeenten en lokale of regionale uitvoeringsorganisaties die de taken overnemen van de Rijksoverheid op het gebied van zorg, werk en jeugdhulp (Awbz naar Wmo, Participatiewet, Jeugdwet).

Deze transitie vraagt niet alleen om een inhoudelijke omslag bij de gemeenten maar ook om een cultuuromslag.

Read More

mail chimp

LinkedIn is een prachtig platform om beroepsmatige relaties te onderhouden. Het is minder geschikt om elkaar op de hoogte te houden van nieuws, nieuwe inzichten en handigheidjes. Daarvoor is een e-mailnieuwsbrief meer geschikt. Bijvoorbeeld om je LinkedIn-relaties vier keer per jaar bij te praten.
En, als de ontvanger geen belangstelling heeft, kan deze zich gemakkelijk uitschrijven. Alle begrip en 'geen harde gevoelens', zoals de Engelsen dat zeggen. Even goede vrienden!

Read More

service design

Wil je een nieuwe website voor je bedrijf en sta je voor de keuze tussen de toepassing van een bestaand, open source systeem en een op maat gebouwd systeem? Bijvoorbeeld de keuze tussen een WordPress-site en een website die op maat wordt gemaakt door een webbouwer met het Symfony 2 framework?

Dan zul je in ieder geval twee afwegingen moeten maken die bepalend zijn voor de kosten, het onderhoudsgemak en de opbrengst, nu en straks.

Read More

dashboard

Goed, je hebt een socialemedia-infrastructuur opgezet voor een organisatie of een bedrijf. Maar wat nu? Hoe zorg je voor activiteit en reuring? Hoe zorg je voor een goed DNA in de vorm van accounts die je volgt en passende posts op jouw tijdlijnen?

Een cheat sheet met tien stappen, om mee te beginnen. Tuning en extra stappen? Graag, en naar eigen inzicht.

Read More

twitternaam wijzigen

Stel dat jouw bedrijf fuseert, of dat je een ander accent wilt leggen in je communicatie. Dan kan het nodig zijn om je naam aan te passen. Wat nu als je die nieuwe naam wilt gaan gebruiken voor jouw twitter-account zonder daarbij volgers te verliezen? En zonder je tweets en de accounts die jij volgt kwijt te raken? En hoe doe je dat voor Facebook en Linkedin?

Laten we beginnen met het gemakkelijkste.

Read More

meertrapsraket1

In het enthousiasme om op en top socialemediawaardig te zijn (een heel goed streven) is het voor organisaties belangrijk om goede timing toe te passen, zeker als je van plan bent om samen te gaan bloggen. Kort gezegd: maak nog geen accounts aan als die voorlopig nog geen inhoud krijgen.

Read More

personeel zoeken

Meer en meer bedrijven zetten sociale media in voor het werven van personeel. Zeker in sectoren waar het personeel schaars is, zoals de techniek. Want, wie een baan zoekt, kijkt niet alleen meer op banensites en bedrijvensites, maar vooral ook op LinkedIn en Facebook.

Hoe kun je als bedrijf aansluiten bij die gewijzigde belangstelling als je op zoek bent naar geschikt personeel?

Read More

quickwins

Wat kun je doen om je website met een paar eenvoudige stappen beter vindbaar te maken voor de zoekmachine van Google? Daarvoor zijn uitgebreide protocollen beschikbaar. Maar als je snel resultaat wilt, kan dat ook.

Enkele quick wins op een rijtje

Read More