vrijdag, 19 april 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Blog

Goodwillbrieven | Verloren opdracht
Met deze brief bevestigt u een verloren opdracht, om de relatie voor de toekomst open te houden.
Aanhef
Invalid Input
Een verloren opdracht betekent niet vanzelfsprekend een verloren klant. Met deze brief wilt u uw relatie met de klant bevestigen en in stand houden. Open deze inleidende alinea neutraal door te constateren dat de order niet naar uw bedrijf is gegaan. U kunt daarbij concreet verwijzen naar de brief of het gesprek waarin u de afwijzing is meegedeeld. Vermijd een verwijtende toon en noem nooit de naam van de concurrent die de order heeft gekregen.
Invalid Input
In deze alinea schrijft u dat u het jammer vindt dat de opdracht niet naar uw bedrijf is gegaan. U hoeft uw teleurstelling niet te verbergen, maar pas ook hier op voor een verwijtende toon. U hoeft niet uit te leggen waarom u het jammer vindt. Houd uw brief kort en zakelijk. Blijf sportief en vriendelijk. Bedank de klant voor de kans die hij u heeft geboden en voor zijn aandacht.
Invalid Input
Als afsluiting spreekt u de hoop uit dat u bij een nieuwe opdracht weer mee mag dingen. Eventueel kunt u hier aangeven dat u graag nog zou willen praten over verbetering van uw product of dienst voor de klant, en dat u daar binnenkort contact over zult opnemen. Sluit de brief af met een positieve verwachting over toekomstige contacten en samenwerking.
Invalid Input
Afsluitende groet
Invalid Input
Uw naam
Invalid Input
Uw e-mailadres (voor het concept van deze brief) (*)
Dit is geen mail-adres
Gereed   

Terug