donderdag, 16 augustus 2018
Online Schrijfhulp
Vraag Rijk

Samenwerken en activeren

samenwerken activeren tIk krijg de handen op elkaar voor samenwerking, en leer mensen sociaal kapitaal te benutten...

  • Strategisch communiceren voor ondernemingsraden en andere overlegorganen
  • Recruitment, reputatiemanagement en activering 
  • Contentmarketing door mensen 'in de lijn'
  • Communitymanagement en netwerkstrategie

Kijk hieronder voor een greep uit de projecten waarbij ik als adviseur of trainer betrokken was.

de onzichtbare hand of samenwerking

(Illustratie Gemaaktdoorcatherine)

Joris Luyendijk schrijft op 16 juli 2018 in De Correspondent: "De afgelopen dertig jaar is van alles een ‘markt’ gemaakt: van onze politiek, van ons eten, zelfs van onze informatie." In zijn verhaal, dat met name gaat over onze onmacht tegenover de klimaatontwrichting, levert hij kritiek op de macht die we de 'onzichtbare hand' van de markt hebben gegeven.

Read More

Succesfactoren van posts op sociale media

Een vergelijkend onderzoek van posts op sociale media ontsteunt de bevindingen: de volgende factoren zijn van belang voor het ’succes’ van een post.

Read More

CultuurAanbodPerBewoner

De Atlas voor gemeenten 2018 kwam zojuist uit en heeft als thema cultuur. Wat is het belang van kunst en cultuur voor stad en regio? Wat is de optimale schaal van cultuurregio’s? En in hoeverre verschilt het regionale aanbod op dit moment?

Read More

hond gemaakt door catherine 260 

Het debacle van Facebook met Cambridge Analytica, waarbij grote hoeveelheden privégegevens gebruikt werden voor onfrisse doeleinden leidde aanvankelijk tot niets… Mark belde niet, hij mailde niet, hij faxte niet. Op 21 maart was daar echter een antwoord.

Veel omhaal in een lange tekst. Een tijdlijn van gebeurtenissen vanaf 2007 gevolgd door drie maatregelen. Maar geen woord over de eigen omgang met privégegevens.

Read More

zien vliegen

Daniel DeNicola is professor en hoofd Filosofie op het Gettysburg College Pennsylvania en schrijver van “Understanding Ignorance: The Surprising Impact of What We Don’t Know” (2017). Hij stelt dat je niet het recht hebt zomaar te geloven wat je wilt. Hij schrijft erover op aeon.co.

Mogen we geloven wat we willen? Dat is de vraag die DeNicola stelt. Voorbeeld: “Ik heb het recht om te geloven dat klimaatverandering een broodje aap is.” Dat is iets anders dan “Ik heb het recht om te weten of klimaatverandering een broodje aap is”. Maar wat is het verschil?

Read More

Community bouwen260

Een gemeenschap bouwen, sommigen denken dat het kan. Een van deze zelfverklaarde bouwers legde mij kortgeleden tijdens een aangenaam treffen uit dat hij graag spreekt over “het bouwen van een community” rond een bepaald thema. Eerst doe je dit, dan dat: heel precies handelen met sociale media, sleutelfiguren en bijeenkomsten. Een vernuftig spel, met een uitgekiende strategie en met de stukken op de meest kansrijke posities op het bord. Het is een beste inspanning, maar dan heb je ook wat.

Read More

privacy, avg en zzp'ers

Hadden we in 2012 de Cookiewet, nu is het de AVG. Ook zzp’ers en de kleinere bedrijven uit het mkb moeten vanaf 25 mei voorbereid zijn op de Europese privacywetgeving Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dat kost hen onevenredig veel tijd en geld.

Toegegeven, vanwege de misstanden die plaatsvinden en mogelijk zijn, is aangepaste wetgeving noodzakelijk. Maar het is de vraag of de overheid met de uitvoering hiervan (alweer) de kleinere partijen moeten belasten. Waarom niet beginnen bij de ‘grote stoute jongens en meisjes’? Facebook, Google, de dataminers en consorten, bedoel ik.

Read More

Nieuwe Start

“Ja, die veranderingen die je waarneemt rond mijn bedrijf… We zijn nu definitief gestopt met 'bureautje spelen', met eigen mensen in dienst. Een nieuwe start, vanuit een eigen praktijk.

Eigenlijk is dat een materialisatie van wat al veel langer speelt. Namelijk dat mijn dienstverlening voor veel opdrachtgevers sterk aan ‘mijn persoon’ gekoppeld is en minder aan mijn bedrijf.”

Read More