dinsdag, 13 november 2018
Online Schrijfhulp
Vraag Rijk

Samenwerken en activeren

samenwerken activeren tIk krijg de handen op elkaar voor samenwerking, en leer mensen sociaal kapitaal te benutten...

  • Strategisch communiceren voor ondernemingsraden en andere overlegorganen
  • Recruitment, reputatiemanagement en activering 
  • Contentmarketing door mensen 'in de lijn'
  • Communitymanagement en netwerkstrategie

Kijk hieronder voor een greep uit de projecten waarbij ik als adviseur of trainer betrokken was.

kurt-vonnegut-shapes-of-stories

Een blog is een kindje, jouw kindje. Dat je de wereld instuurt, met een lunchpakketje achter op zijn fiets. Hoe zorg je ervoor dat jouw kindje zich redt, alleen in de wereld, tussen al die mensen met uiteenlopende bedoelingen? Daarvoor heb je maar één kans. Want, als het eenmaal onderweg is, heb je er geen invloed meer op.

Een kleine handreiking voor de beginnende blogger...

Read More

Advies over opzet programma's en organisatie conferenties

Stadsregio Arnhem Nijmegen

Zonder maatregelen zal de luchtkwaliteit in onze regio niet verbeteren. De Stadsregio Arnhem Nijmegen in op vijf programma’s die de luchtkwaliteit moeten verbeteren en bijdragen aan het tegengaan van de klimaatverandering. In samenwerking met de projectleiding van het programma Lucht voor de Stadsregio Arnhem Nijmegen kwam de opzet van deze programma’s tot stand. Dit leidde tot het Eureka-programma met de deelprogramma’s Terra, Hydra, Flora, Argus en Eolus, waarvoor wij samen de redactionele grondslag legden.

vierkantemeloenenSM

Een bedrijf wil zijn aanbod meer onder de aandacht brengen. Mensen die op zoek zijn naar dat aanbod, komen nu niet bij het bedrijf terecht. Bovendien wil het bedrijf in algemene zin beter gevonden worden op het web.

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de koppeling tussen het aanbod van een organisatie en de organisatie zelf versterkt wordt? En, hoe kunnen we ervoor zorgen dat de organisatie beter wordt gevonden op het web?

Read More

Schrijven kernboodschap

Ministerie van Verkeer en Waterstaat

‘Schrijf de kernboodschap over het Waterbeleid in Nederland, op grond van de input van vertegenwoordigers van alle organisaties die zich met het waterbeleid bezighouden. De kernboodschap moet de communicatie-uitingen van de overheden versterken voor plannen die ter inzage worden gelegd. Bovendien moet de kernboodschap de gezamenlijkheid van de partners in het waterbeleid benadrukken.’

Na een workshop waarin wij de informatie verzamelden schreven wij de concept-kernboodschap. Deze werd uitgebreid getest door de Rijksvoorlichtingsdienst (die getuigde nog nooit zo’n goede testtekst te hebben ontvangen) en bijgesteld tot de definitieve kernboodschap.

Advies en gespreksleiding

Communicatie voor Nacco Nijmegen

Nacco Materials Handling Nijmegen

Nacco, dochter van een wereldwijd opererend Amerikaans bedrijf, maakt vorkheftrucks. Wij ondersteunen de Nijmeegse vestiging bij de communicatie, onder meer bij optimalisering van de bedrijfsvoering. Toen Nacco werktijdverkorting moest instellen adviseerden wij de medewerkers nauw bij dit proces te betrekken.

Dat gebeurde in een plenaire bijeenkomst en in zes workshops met uitleg over de gevolgen van de werktijdverkorting. Onderdeel van de workshops was dat de medewerkers de verschillende afdelingen van het bedrijf intensief bezochten: ze konden zien hoe elders in het bedrijf werd gewerkt, wat problemen én mogelijke oplossingen waren. Uitdrukkelijk werd iedereen gevraagd ideeën en suggesties aan te dragen.