vrijdag, 22 september 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Samenwerking - Overzicht

De artikelen en blog-posts over Social Media en samenwerking

"Als ik heel eerlijk ben…"

In zijn blog op de Harvard Business Review van 14 september 2011, "Never Ask 'Does That Make Sense?'" legt Jerry Weissman uit wat de gevolgen zijn van enkele Engelstalige stoplappen, met name voor gesprekken en presentaties.

Ze vullen de conversatie met lucht en betekenisloze frasen, maar ze kunnen een - vaak onbedoelde maar toch hinderlijke - negatieve impact hebben op de boodschap. Kijk hier naar de voorbeelden die hij gebruikt, en naar hoe zijn volgers erop reageren.

Lees hieronder verder hoe dat nu zit in het Nederlands.

Read More

Head of Twitter voor bedrijven

Om bedrijven te helpen social media in te zetten voor hun business

Social media vormen een essentieel onderdeel van de marketingcommunicatie van bedrijven, om:

  • nieuwe business te verkrijgen,
  • bestaande klantrelaties te versterken,
  • te werken aan een goede online reputatie.

Read More

Nieuw regentschap met social media

De tijd dat een lokale of regionale overheid een maatschappelijk thema helemaal alleen oppakt, is voorgoed voorbij. Niet alleen zijn zulke projecten, met maar één eigenaar, gedoemd om te stranden op gebrek aan draagvlak, ze kunnen ook niet de inhoudelijke kracht ontwikkelen van projecten waarin echt wordt samengewerkt.

Wat nodig is, zijn lokale en regionale bestuurders met een ruim hart, die de samenwerking willen aangaan met partners van andere overheden, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties zonder nadrukkelijk de eer en de leiding op te eisen. Gelukkig zijn die er steeds meer.

Read More

Filmpje: wij zijn  allemaal twitterspreeuwen

Veel systemen die we in de natuur aantreffen, worden ook wel complex-dynamische systemen genoemd. Ze zijn erg moeilijk te modelleren, te voorspellen. Kijk bijvoorbeeld naar het weer, een zwerm spreeuwen, de loop van een beekje, de vorm van een boom, en naar een buzz op de sociale netwerken.

Read More

Lijnen uitzetten, loslaten en luisteren

De inzet van social media alleen is niet voldoende om projecten die 'swing' te geven die ze nodig hebben. Er is ook nog eens een geheel andere mind-set nodig om dat te bereiken. Wie mensen en organisaties wil betrekken bij een thema of een project moet echt anders gaan denken.

Read More

Wie een Zwerm kan Bewegen

Principes, praktijk en prototypes voor het sociale web

Een boek door Rijk Willemse, voor medewerkers, adviseurs, bestuurders, ambtenaren en ondernemers die in hun werk met het sociale web te maken krijgen. 

 

wezkb-omslag3d 2
Door Rijk Willemse, LaVerbe

Aanwijzingen voor:

  • Invloed in het sociale web
  • De praktijk bij overheden en bedrijven
  • Succesvolle samenwerking
  • Opzetten van een socialemedia-infrastructuur
  • Marketing en PR

Voor onder meer:

  • Communicatiemedewerkers
  • Beleidsambtenaren
  • Ondernemers
  • Bestuurders
  • Wetenschappers

Download hier gratis het boek Wie een zwerm kan bewegen.  
(94 pagina's, pdf 4,3 MB). 

Let op: download op iPad en iPhone levert voor sommigen een probleem op. Tip: installeer eerst de iBooks-app.

 

Lego: succes door samenwerking

Lego had het moeilijk. Online games en spelcomputers waren geduchte concurrenten voor Lego waardoor de omzet daalde. Daar kwam nog eens bij de Lego Mindstorms werd gehacked. Toch kwam Lego erbovenop, dankzij een benadering die past bij de social media.

Read More

We zijn allemaal Twitterspreeuwen

Trends, tips en tools voor de social media

Een boek door Rijk Willemse, voor medewerkers, adviseurs, bestuurders, ambtenaren en ondernemers die in hun werk met social media te maken krijgen. Voor hen bevat het een visie op de grondslagen (Trends), handige aanwijzingen voor de praktijk (Tips) en instrumenten voor de social media (Tools).

Wat mensen ervan zeggen op Twitter

Social media gebruiken voor je werk?Door Rijk Willemse, LaVerbe

Aanwijzingen voor:

  • Succesvolle toepassing social media
  • Onlinereputatiemanagement
  • Succesvolle online marketing
  • Vergroting van draagvlak
  • Verborgen eigenaarschap

Voor onder meer:

  • Communicatiemedewerkers
  • Beleidsambtenaren
  • Ondernemers
  • Bestuurders
  • Wetenschappers

Download hier gratis het boek We zijn allemaal Twitterspreeuwen  
(104 pagina's, pdf 5 MB). 

Let op: download op iPad en iPhone levert voor sommigen een probleem op. Tip: installeer eerst de iBook-app.

Of koop hier het gedrukte boek.