vrijdag, 18 augustus 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Sociale media - Overzicht

De artikelen en blog-posts over Sociale Media

reagan

De Nielsen Norman Group, een toonaangevend onderzoeksbureau voor ‘user experience’, deed in juni 2017 verslag van hun onderzoek naar de meest gehate online advertentietechnieken, als vervolg op wat ze in 2004 aantroffen. De voorkeuren zijn zeker niet veranderd ten gunste van de adverterende service providers…

Read More

stadswerk

"Als de overheid meedoet met burgerinitiatieven, door bijvoorbeeld knellende regels weg te nemen of door ondersteuning met middelen of ruimte, dan heet dat overheidsparticipatie. Daarbij moet op de juiste momenten het dienende gezicht en het sturende gezicht worden getoond. Een hele tour."

Lees het artikel hier:

Read More

feedbackloop wired

(Illustratie: Wired)

Blikvernauwing en beperkte waarneming, ze zijn ons allen niet vreemd. Door de eigen vooringenomenheid, maar ook door de selectie die de media en de opinieleiders voor ons maken. Enerzijds onze redding, waardoor we niet hoeven te verdrinken in die onafzienbare stroom van gegevens. Anderzijds zorgen blikvernauwing en beperkte waarneming voor isolement, eendimensionaliteit en gebrek aan nuance.

Read More

State of DT Report Cover 300

Hoe gaan bedrijven om met de uitdagingen van de digitale economie?

Brian Solis, analist bij onderzoeksbureau Altimeter, onderzocht de aanpak van meer dan 500 digitaal-strategen en rapporteert erover in “The 2016 State of Digital Transformation”.

Hij ziet knelpunten.

Read More

sjres34

Vandaag, 24 maart 2017, waarschuwt het ProtonMail-team ons voor de gevolgen van het besluit van de Amerikaanse Senaat om voor resolutie S.J.Res.34 te stemmen. Deze staat internetproviders toe om de webbrowser-geschiedenis van hun gebruikers te verkopen aan bijvoorbeeld adverteerders, zonder dat die gebruikers daar toestemming voor hoeven te geven.

Preciezer: de Senaat besluit hiermee de bestaande beperkingen voor die verkoop weg te nemen, omdat,

Read More

Co-creatie, hoe het kan werken

Bij co-creatie werken partners samen en hebben alle deelnemers invloed op het proces en het resultaat van dit proces, zoals een plan, advies of product.

Co-creatie is er in verschillende soorten en maten – afhankelijk van de mate van openheid in het team en van het eigenaarschap; het succes van de co-creatie hangt af van een aantal regels die zorgen voor vitaliteit en welslagen. Martijn Pater (2009) onderscheidt vier soorten co-creatie:

Read More

sociaal portaal

De zogenaamde 3D-transitie heeft grote gevolgen voor gemeenten en lokale of regionale uitvoeringsorganisaties die de taken overnemen van de Rijksoverheid op het gebied van zorg, werk en jeugdhulp (Awbz naar Wmo, Participatiewet, Jeugdwet).

Deze transitie vraagt niet alleen om een inhoudelijke omslag bij de gemeenten maar ook om een cultuuromslag. Zij worden (blijven?) immers aanspreekpunt in de ogen van het publiek voor het sociaal domein: zaken rond zorg, welzijn, werk en jeugd. Ook al zijn zij voor sommige onderdelen van deze beleidsvelden niet de eerstverantwoordelijke.

Gemeenten krijgen hiermee – als vanzelf – de bijkomende maar cruciale opdracht om de vernieuwde informatie van het sociaal domein gemakkelijk toegankelijk te maken voor het publiek.

Lees hier de whitepaper over dit onderwerp.

Read More

face of litter

Ook in Hong Kong hebben ze er genoeg van: zwerfvuil.

Met de campagne ‘The Face of Litter’ willen ze er een einde aan maken. ‘Trash who trash the planet’, stelt het consortium dat verantwoordelijk is voor deze campagne.

Weegt openlijke ontering op tegen de mogelijke opbrengst?

Read More