vrijdag, 19 april 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Sociale media - Overzicht

De artikelen en blog-posts over sociale media

draagvlak creeren

vierkante meloenen - SEO

We kennen SEO allemaal als Search Engine Optimalisatie, het voorbereiden van de website voor uitstekende vindbaarheid door de zoekmachines, en niet te vergeten, de bezoekers. Velen verdrinken in de techniek van metatags, html-code, URL's en alt-teksten. Jammer, omdat SEO in de kern gaat om wat de afdeling marketing aanreikt, als het goed is tenminste.

SEO heeft twee tegengestelde doelstellingen: veel potentiële belangstellenden trekken en tegelijkertijd een concurrerend aanbod onder de aandacht brengen. Te vergelijken met de 'groente- en fruitstraat' op de weekmarkt, waarin alle marktkooplui door elkaar schreeuwen om hun waar aan te prijzen. Een kakafonie van concurrentie.

Hoe kun je jouw specifieke aanbod toch onder de aandacht brengen met SEO?

Read More

Houd marketing met social media betekenisvol

Brian Solis, voorloper in nieuwe media en schrijver van de aanrader 'The End of Business as Usual', stelt het heel eenvoudig: 'shares drive sales', delen via de social media zorgt voor meer verkoop.

Read More

De website: van monoliet naar bouwsteen

Zenden wordt steeds minder belangrijk. Conversatie daar gaat het om. Daarmee verandert ook de rol van de website. Was de website voorheen de plek om het eigen aanbod te presenteren, de interactie aan te gaan en - in enkele gevallen - plek te bieden voor een online community. Nu vinden de sociale functies veel beter hun plek bij de social media websites.

Read More

Social media spreken voor zichzelf

Het is heel goed mogelijk om de social media te gebruiken om alleen maar te zenden, dus, om de nieuwe media op de oude manier in te zetten. Het gebeurt nog steeds heel vaak.

Denk maar eens aan die makelaar die (semi-automatisch) elk uur zijn 'gunstig gelegen' aanbod het social-media-universum instuurt met hulp van Facebook en Twitter. Boeiend, nietwaar?

Read More

Pimp je bedrijfspagina op Facebook

Goed, je hebt een bedrijfspagina aangemaakt op Facebook. Je hebt een mooie profiel-afbeelding van de maximale 180 keer 540 pixels gemaakt en geplaatst. Je hebt mooie foto's geplaatst en het prikbord gebruikt voor de eerste meldingen. En ook de corporate story op het bedrijfsprofiel klopt helemaal.

Maar hoe pimp je die Facebook-bedrijfspagina nu tot iets wat op een corporate website lijkt? De eerste stap zet je met de zogenaamde 'custom tabs'...

Read More

Virale campagnes komen echt door

Geef uw publiek iets om over te praten. In plaats van alweer een nieuwsbrief of een advertentie. Het adagium van de social media.

Helemaal begrepen door video-masters en -jockeys. Drie voorbeelden, om de richting te wijzen...

Read More

Met filmpjes bereik je meer

Hoe meer zintuigen je tegelijkertijd bereikt, hoe effectiever en intensiever het contact en de betrokkenheid. Ogen, oren en zelfs tastzin gezamenlijk voorop, video en film nemen ze helemaal in beslag. Kijk je even mee?

Read More

Return On Investment van een Head Of Twitter

Wat levert die inzet van de social media en dat geblog nu eigenlijk op? De zoekmachines kunnen jou gemakkelijker vinden, omdat er reuring is op en rond je website. Dat vindt Google fijn, maar dat vinden jouw vrienden ook fijn.

Ik deed een steekproef en nam bij een klant in de gespecialiseerde industriële sector de bezoekcijfers van veertig dagen vóór en veertig dagen ná de start van de inzet van een Head of Twitter. En ik vergeleek de resultaten.

Read More