vrijdag, 29 maart 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Sociale media - Overzicht

De artikelen en blog-posts over sociale media

draagvlak creeren

De 6 basisprincipes van social media

Wie een lasapparaat koopt is daarmee nog geen lasser. Wie een ski-uitrusting koopt is daarmee nog geen skiër. Wie een socialmedia-account activeert is daarmee nog niet socialmediavaardig.

Stel, we kennen geen social media en geen internet. Hoe zou je de overgang van communicatie naar conversatie dan kunnen beschrijven?

Wat zijn de basisprincipes die de transitie van zenden naar conversatie kenmerken? Hoe kun je mensen activeren, afgezien van de middelen die er nu voor beschikbaar zijn? Een opvatting.

Read More

Hoe start je een viral?- klik hier

Betalen met een Tweet is een handige manier om je netwerk te gebruiken voor een viral. Ik gebruikte de Joomla module van JooTab.com: Pay with a Tweet om het gratis handboek Schrijven voor de lezer onder de aandacht te brengen van mijn connecties.

Read More

Lessen uit de farmacie - voor Google - Personal_Results

Maxwell Wessel van het Forum for Growth and Innovation schrijft in de online Harvard Business Review over de in zijn ogen ongewenste ontwikkelingen bij Google. Hij noemt Google 'self destructive' met de wijze waarop ze haar zoekresultaten beïnvloedt. En zich niets aantrekt van de kritiek daarop en aankondigt zelfs verder te willen gaan, zonder excuus.

Maxwell doet verslag van zijn ervaringen in de farmaceutische branche, waarin hij werkte aan een toepassing die dezelfde doelstellingen had, maar ook onverwachte gevolgen...

Read More

Ook social media zitten in de trendcyclus

Toen de telefoon zijn intrede deed in de rijkere huishoudens zorgde dat onmiddellijk na de hype voor problemen. Wie mag de telefoon bedienen? De heer des huizes, de gezinsleden, het hoofd van het huispersoneel of om het even welk lid van de huishouding, ‘upstairs’ of ‘downstairs’? En, hoe moet je je dan aan de telefoon gedragen? Als in een gewoon tête-a-tête, of als in een formele setting? In hoeverre zijn de gesprekken privé? Wat kan de telefoniste allemaal waarnemen en horen en hoe gaat ze daarmee om? Vragen en twijfels te over.

Read More

3 redenen om een viral in te zetten

Op vrijdag 20 januari gaf ik mijn boek We zijn allemaal Twitterspreeuwen gratis weg. Mensen konden het boek gratis downloaden na een 'pay-with-a-tweet': een bericht aan hun volgers dat zij dit boek gratis downloaden. Met in die tweet een verwijzing naar de download-pagina. Snap je het nog?

Nu, vier dagen later, zie ik de kracht van de viral: in drie dagen werd de downloadpagina 13.125 keer bekeken en vonden er 688 downloads plaats. Een conversie van bijna 20%.

Read More

Social media: kans voor het leerboek

Docenten en leerlingen kunnen bijna alle content voor hun lessen vrij op het internet vinden. Er is zo ontzettend veel les- en leermateriaal gratis beschikbaar dat het aloude leerboek niet meer nodig lijkt. Daarmee wordt het hart uit het leerboek geslagen.

Read More

Mahatma Ghandi

De veranderingen in communicatieland vragen om een overheid die communiceert in lijn met het verborgen eigenaarschap. Anderen de eigen boodschap laten uitdragen, is het devies.

Read More

3 Redenen om Twylah te proberen

Ik mocht meedoen als deelnemer aan de beta-versie van Twylah. Blij met de opbrengst, deel ik wat ik aantref. Zo werkt dat bij de social media: de aanbeveling van direct betrokkenen weegt vele malen zwaarder dan wat Twylah over zichzelf zegt. Slim, nietwaar?

Read More