zaterdag, 16 december 2017
Online Schrijfhulp
Vraag Rijk

Sociale media - Overzicht

De artikelen en blog-posts over sociale media

draagvlak creeren
PaperLiRijk

Paper.li is een toepassing waarmee je een digitale krant kunt maken op basis van je Twitter- of je Facebook-account. Meld je aan en vul je accountnaam in, Paper.li doet de rest.

Je krijgt een digitale krant waarin de meest gedeelde tweets of posts van jou en jouw volgers verwerkt worden. Met name de links daarin, naar websites, artikelen en foto’s, zorgen voor rijke content.

Read More

FacebookProfiel

Op Facebook ben je gebonden aan de Facebook-stijl. Je kunt er geen eigen profielpagina in een eigen stijl maken. Sommigen vinden dat jammer.

Voor hen is er nu de mogelijkheid om een 'beetje persoonlijkheid' aan te brengen op de eigen Facebook-pagina via het taggen van foto's. Deze worden in de nieuwe Facebook-stijl boven aan de profielpagina getoond. Met name handig voor bedrijven.

Kijk hierboven voor een extreem quick-and-dirty uitvoering en lees hieronder hoe je dat doet. 

(Let op: deze aanwijzingen gelden niet voor diegenen die de nieuwe timeline van Facebook hebben geactiveerd.)

Read More

Freinet - Social Media: van toverwoord naar didactisch middel

De Franse onderwijzer Célestin Freinet (1896-1966) introduceerde de drukpers als centraal middel in de pedagogiek en de didactiek. Het communicatiemiddel bij uitstek waarmee de leerlingen met anderen contact legden, vastlegden en uitlegden wat ze leerden. Ongemotiveerde kinderen werden leergierig en actief. Hun cognitieve, affectieve en emotionele ontwikkeling kreeg een kader waarbinnen het aanbod van school een logische plek kreeg. De drukpers werd de motor voor betekenisvol onderwijs.

Read More

Q7 - Quickscan Online Reputatie in 7 vragen

Bespaar tijd en geld. Scoor de volgende stellingen met een muisklik: geef aan in hoeverre de betreffende stelling voor u van toepassing is:

helemaal niet van toepassing
niet van toepassing
maakt niet uit
wel van toepassing
helemaal van toepassing


1: Onze medewerkers maken actief gebruik van social media zoals Twitter, Facebook en LinkedIn.


Invalid Input
2: Onze klanten maken actief gebruik van social media zoals Twitter, Facebook en LinkedIn.


Invalid Input
3: Wij vertellen liever HOE we de dingen doen dan WAT we doen.


Invalid Input
4: Onze dienstverlening is een onderwerp van gesprek op internetfora en in de social media.


Invalid Input
5: Wij participeren op internet en via mail actief in de gesprekken die onze klanten voeren over onderwerpen die ons aangaan.


Invalid Input
6: Als ik met Google en Twitter zoek naar de naam van onze organisatie zie ik alleen maar goede berichten in de zoekresultaten.


Invalid Input
7: Als wij een thema aansnijden en mensen willen activeren, hoeft de naam van onze organisatie als afzender NIET duidelijk waarneembaar te zijn.


Invalid Input
Uw naam (niet verplicht)

Invalid Input
Uw mailadres (voor het rapport)

Gebruik een geldig e-mailadres...

Bent u klaar? Druk dan op de adviesknop. Het advies wordt dan berekend. Dit kan enkele seconden duren... sluit het venster dus niet.