zaterdag, 16 december 2017
Online Schrijfhulp
Vraag Rijk

Sociale media - Overzicht

De artikelen en blog-posts over sociale media

draagvlak creeren

inbox

Heb je genoeg van die e-mail-overstromingen als je met een clubje mensen iets wilt organiseren? Die vaak korte berichtjes ('Ik zal er zijn!') die door de 'reply all' je postbus doen overstromen. Over afspraken die in beweging zijn, over tijdstippen, plekken en inhoud, wie wel en wie niet komt. Waarvoor je soms een flip-over nodig hebt om te begrijpen wat er nu precies is afgesproken.

Read More

linkedintips boekje-260

Een hands-on-gidsje voor wie het beste uit LinkedIn wil halen

Deze handreiking is voor mensen die een LinkedIn-profiel hebben en die deze willen stroomlijnen en optimaliseren. Ik heb de tips en aanwijzingen in dit boekje gebaseerd op mijn eigen ervaring en op artikelen van websites als thenextweb.com en socialtimes.com. 

Download de handreiking hier (pdf, 3,7 MB).

Read More

dabblers

Analyse van het bezoekersgedrag op de sociale media van jouw bedrijf of organisatie is belangrijk. Toch geeft het je maar een hele smalle kijk op wie je klanten zijn en wat ze beweegt. Dat zegt Alexandra Samuel op de Harvard Business Review van 24 december 2014 in Your Biggest Social Media Fans Might Not Be Your Best Customers.

De klanten waarvan je op sociale media hoort, zijn niet representatief voor al jouw klanten.

Read More

Burning Man aerial

Wat ooit begon als een ideaal, heeft nu een ‘Survival Guide’ nodig, inclusief een uitgebreid boekwerk met ‘Rules & Regulations’, waaronder ook ‘Law Enforcement’. Er mag een hoop op het jaarlijkse festival Burning Man, maar niet alles. Zeker nu de formule zo succesvol is geworden dat er hooguit 60.000 mensen kunnen worden toegelaten in de Black Rock Desert in Nevada, gedurende de week eind augustus.

Hoe de idealen van de happening van 1986 nu de vorm krijgen van voorschriften en regels. Is dat de levenscyclus van elk succesvol sociaal initiatief?

Read More

lego

"Marketing is dood. Dat komt door de trouwe klanten." Dat zegt Alexander Jutkowitz in de Harvard Business Review blog van 16 februari. Opmerkelijk. Want Jutkowitz is zelf marketeer en eigenaar van een groot marketingbureau in New York. Gooit hij zijn eigen glazen in? Laten we even meekijken.

Read More

kurt-vonnegut-shapes-of-stories

Een blog is een kindje, jouw kindje. Dat je de wereld instuurt, met een lunchpakketje achter op zijn fiets. Hoe zorg je ervoor dat jouw kindje zich redt, alleen in de wereld, tussen al die mensen met uiteenlopende bedoelingen? Daarvoor heb je maar één kans. Want, als het eenmaal onderweg is, heb je er geen invloed meer op.

Een kleine handreiking voor de beginnende blogger...

Read More

social media icons

Whitepaper Rijk Willemse, LaVerbe, februari 2015 

How to employ social media in the context of a corresponding corporate website? How to strengthen web presence of both website and social media? How to boost your brand (experience) by focussing on website and social media? In this whitepaper we will address the outlines of this matter.

Read More

Social media campfire

Een plaatje, voorlopig zonder al te veel woorden. (Klik voor een vergroting)

Uitgangspunt: als je niet je eigen organisatie centraal zet, maar in dienst stelt van het gesprek over een centraal, aantrekkelijk thema, dan ontstaat er een mooi kampvuur, waaromheen velen kunnen genieten van het vuur en het gespreksthema...

Het kampvuur als beeld voor wat organisaties kunnen doen om mensen, organisatie en bedrijven te activeren, door te luisteren en te delen.

Read More