vrijdag, 20 juli 2018
Online Schrijfhulp
Vraag Rijk

Tools - Overzicht

De artikelen en blog-posts over tools voor social media en web

3 redenen om een viral in te zetten

Op vrijdag 20 januari gaf ik mijn boek We zijn allemaal Twitterspreeuwen gratis weg. Mensen konden het boek gratis downloaden na een 'pay-with-a-tweet': een bericht aan hun volgers dat zij dit boek gratis downloaden. Met in die tweet een verwijzing naar de download-pagina. Snap je het nog?

Nu, vier dagen later, zie ik de kracht van de viral: in drie dagen werd de downloadpagina 13.125 keer bekeken en vonden er 688 downloads plaats. Een conversie van bijna 20%.

Read More

Het wonder na Babylon

Het is een wonder. En ook nog eens gratis. De Ackuna Translator, of preciezer: Cloud Translator. De uitgangspunten van de Ackuna Cloud Translator zijn geniaal. Ackuna wil Google Translate verfijnen door crowdsourcing. Vertaal deze site maar eens met het knopje links boven.

Maar of deze vertaler beter is?

Read More

Hoe start je een viral?- klik hier

Betalen met een Tweet is een handige manier om je netwerk te gebruiken voor een viral. Ik gebruikte de Joomla module van JooTab.com: Pay with a Tweet om het gratis handboek Schrijven voor de lezer onder de aandacht te brengen van mijn connecties.

Read More

Pimp je bedrijfspagina op Facebook

Goed, je hebt een bedrijfspagina aangemaakt op Facebook. Je hebt een mooie profiel-afbeelding van de maximale 180 keer 540 pixels gemaakt en geplaatst. Je hebt mooie foto's geplaatst en het prikbord gebruikt voor de eerste meldingen. En ook de corporate story op het bedrijfsprofiel klopt helemaal.

Maar hoe pimp je die Facebook-bedrijfspagina nu tot iets wat op een corporate website lijkt? De eerste stap zet je met de zogenaamde 'custom tabs'...

Read More

3 Redenen om Twylah te proberen

Ik mocht meedoen als deelnemer aan de beta-versie van Twylah. Blij met de opbrengst, deel ik wat ik aantref. Zo werkt dat bij de social media: de aanbeveling van direct betrokkenen weegt vele malen zwaarder dan wat Twylah over zichzelf zegt. Slim, nietwaar?

Read More

Virale campagnes komen echt door

Geef uw publiek iets om over te praten. In plaats van alweer een nieuwsbrief of een advertentie. Het adagium van de social media.

Helemaal begrepen door video-masters en -jockeys. Drie voorbeelden, om de richting te wijzen...

Read More

Jouw Facebook bedrijfspagina een naam geven

Je hebt een Facebook-pagina aangemaakt voor je bedrijf en je wilt er gemakkelijk naar kunnen verwijzen. Bijvoorbeeld met een link op een andere website, of in een mailtje.

Facebook heeft jouw bedrijfspagina al een url gegeven. Bijvoorbeeld:

Read More

twitterfeedbackloop2

(Illustratie: www.phillustrations.com)

'Zo', zei de ene socialmediaexpert tevreden tegen zichzelf terwijl hij met een vette enter een nieuwe regel toevoegde aan zijn automatische twitterconstructie, 'nu krijgt iedereen die mijn tweet retweet daarvoor automatisch een bedanktweet.'

Read More