woensdag, 12 december 2018
Online Schrijfhulp
Vraag Rijk

Rijk Willemse beleid en advies

Training, advies en creatie

training advies creatie Ik kom met soms verrassende inzichten van een buitenstaander...

  • Ingewikkelde zaken eenvoudig en strategisch toegankelijk maken en anderen hierin coachen
  • Leiden van brainstorms, naamsessies en besluitvorming rond taxonomie
  • Individuele schrijftraining en coaching van beleidsmedewerkers, onderzoekers en inhoudelijk deskundigen
  • Internet en social media: van sitemap tot vindbaarheid op het web
  • Communitymanagement en netwerkstrategie

Kijk hieronder voor een greep uit de projecten waarbij ik als adviseur of trainer betrokken was: enkele voorbeelden van training, advies en creatie.

waddenzee

Hoe krijg je een community van de grond voor een non-profit doelstelling? Wij gingen aan de slag voor de internationale Waddenzee: voor Nederland, Duitsland en Denemarken.

Een ambitieuze opgave, die inmiddels aardige resultaten oplevert.

Read More

wondertrommel

"The world’s largest online social media magazine", de Social Media Examiner, deed begin 2015 een onderzoek onder socialemedia-professionals naar de ontwikkelingen die zij waarnemen. Een van de conclusies: Bewegend beeld is 'booming', vooral als het gaat om de verbinding en de activatie die ermee bereikt kan worden.

Enkele trends, op de dag dat Youtube zijn tiende verjaardag viert.

Read More

Schrijftraining en coaching

Individuele Schrijfbegeleiding ambtenaren

De gemeente Renkum wilde haar communicatie en positionering verbeteren en van flair voorzien. Verbetering van het schrijfwerk van de medewerkers hoorde daar ook bij: klantvriendelijk communiceren met gemakkelijk leesbare teksten.

Aan de hand van hun eigen teksten begeleidden wij tachtig medewerkers in een persoonlijk coachingstraject en in specifieke groepstrainingen. Alle deelnemers beoordeelden de trainers als ‘goed’ of ‘zeer goed’.

Read More

Schrijven kernboodschap

Ministerie van Verkeer en Waterstaat

‘Schrijf de kernboodschap over het Waterbeleid in Nederland, op grond van de input van vertegenwoordigers van alle organisaties die zich met het waterbeleid bezighouden. De kernboodschap moet de communicatie-uitingen van de overheden versterken voor plannen die ter inzage worden gelegd. Bovendien moet de kernboodschap de gezamenlijkheid van de partners in het waterbeleid benadrukken.’

Na een workshop waarin wij de informatie verzamelden schreven wij de concept-kernboodschap. Deze werd uitgebreid getest door de Rijksvoorlichtingsdienst (die getuigde nog nooit zo’n goede testtekst te hebben ontvangen) en bijgesteld tot de definitieve kernboodschap.