Trends - Overzicht
De artikelen en blog-posts over trends in de social media
Trends
Jan Bommerez, specialist in transformatieprocessen, op de Energiedag van de MKB Krachtcentrale op 30 november 2010, vertelt over loslaten en hoe onze hersenen ons daarbij belemmeren.
Het is een wonder. En ook nog eens gratis. De Ackuna Translator, of preciezer: Cloud Translator. De uitgangspunten van de Ackuna Cloud Translator zijn geniaal. Ackuna wil Google Translate verfijnen door crowdsourcing. Vertaal deze site maar eens met het knopje links boven.
Maar of deze vertaler beter is?
Mobile learning is leren met mobieltjes. Om het maar eens eenvoudig te stellen. Mobile learning is overal leren, niet alleen maar op die ene plek van het klassenlokaal. Maar ook samen leren en samen werken, met studievrienden en collega's.
In de afgelopen twintig jaar is het landschap van sales en marketing ingrijpend veranderd. De maritieme industrie past zich echter langzaam aan.
Marcus Sheridan van Thesaleslion.com zegt het ook al: bloggen is goed voor je. Voor je website, omdat het gratis SEO betekent, voor je mensen, voor de verkoop en voor jouw merk. Een samenvatting met een enkele inkleuring.
Zenden wordt steeds minder belangrijk. Conversatie daar gaat het om. Daarmee verandert ook de rol van de website. Was de website voorheen de plek om het eigen aanbod te presenteren, de interactie aan te gaan en - in enkele gevallen - plek te bieden voor een online community. Nu vinden de sociale functies veel beter hun plek bij de social media websites.
Hoe moet je de social media inzetten als community manager voor een merk? Online marketeer Richard Meyer schrijft erover op newmediaandmarketing.com.
Het blijkt een evenwichtsoefening, balanceren tussen marketing en conversatie.
Hoe meer zintuigen je tegelijkertijd bereikt, hoe effectiever en intensiever het contact en de betrokkenheid. Ogen, oren en zelfs tastzin gezamenlijk voorop, video en film nemen ze helemaal in beslag. Kijk je even mee?