maandag, 21 augustus 2017
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Twitter - Overzicht

De artikelen en blog-posts over Twitter

Hoe social media media effectief inzetten voor marketing?

Facebook en Twitter zijn goede hulpmiddelen voor marketing. Dat weten we. Maar, voortdurend je eigen product of dienst aanprijzen via deze kanalen, dat gaat niet werken. Dat werkt eerder tegen je.

Hoe gaan succesvolle marketeers dan om met de social media? Hoe bekeren zij volgers tot afnemers? Alicia Cowan van Dig.it.all geeft hierop haar visie in haar blogpost op Buffferapp.com. Een goed uitgangspunt, dat wel enige nuance nodig heeft.

Read More

Houd marketing met social media betekenisvol

Brian Solis, voorloper in nieuwe media en schrijver van de aanrader 'The End of Business as Usual', stelt het heel eenvoudig: 'shares drive sales', delen via de social media zorgt voor meer verkoop.

Read More

De 6 basisprincipes van social media

Wie een lasapparaat koopt is daarmee nog geen lasser. Wie een ski-uitrusting koopt is daarmee nog geen skiër. Wie een socialmedia-account activeert is daarmee nog niet socialmediavaardig.

Stel, we kennen geen social media en geen internet. Hoe zou je de overgang van communicatie naar conversatie dan kunnen beschrijven?

Wat zijn de basisprincipes die de transitie van zenden naar conversatie kenmerken? Hoe kun je mensen activeren, afgezien van de middelen die er nu voor beschikbaar zijn? Een opvatting.

Read More

Social media spreken voor zichzelf

Het is heel goed mogelijk om de social media te gebruiken om alleen maar te zenden, dus, om de nieuwe media op de oude manier in te zetten. Het gebeurt nog steeds heel vaak.

Denk maar eens aan die makelaar die (semi-automatisch) elk uur zijn 'gunstig gelegen' aanbod het social-media-universum instuurt met hulp van Facebook en Twitter. Boeiend, nietwaar?

Read More

3 redenen om een viral in te zetten

Op vrijdag 20 januari gaf ik mijn boek We zijn allemaal Twitterspreeuwen gratis weg. Mensen konden het boek gratis downloaden na een 'pay-with-a-tweet': een bericht aan hun volgers dat zij dit boek gratis downloaden. Met in die tweet een verwijzing naar de download-pagina. Snap je het nog?

Nu, vier dagen later, zie ik de kracht van de viral: in drie dagen werd de downloadpagina 13.125 keer bekeken en vonden er 688 downloads plaats. Een conversie van bijna 20%.

Read More

Return On Investment van een Head Of Twitter

Wat levert die inzet van de social media en dat geblog nu eigenlijk op? De zoekmachines kunnen jou gemakkelijker vinden, omdat er reuring is op en rond je website. Dat vindt Google fijn, maar dat vinden jouw vrienden ook fijn.

Ik deed een steekproef en nam bij een klant in de gespecialiseerde industriële sector de bezoekcijfers van veertig dagen vóór en veertig dagen ná de start van de inzet van een Head of Twitter. En ik vergeleek de resultaten.

Read More

3 Redenen om Twylah te proberen

Ik mocht meedoen als deelnemer aan de beta-versie van Twylah. Blij met de opbrengst, deel ik wat ik aantref. Zo werkt dat bij de social media: de aanbeveling van direct betrokkenen weegt vele malen zwaarder dan wat Twylah over zichzelf zegt. Slim, nietwaar?

Read More

7 kansen voor social media bij vastgoedsites

'We willen zo graag vertellen wat ons aanbod is ("Als je het eenmaal ziet, dan ben je echt verkocht") maar onze oude manier van marketing voldoet niet meer. Hoe betrekken we onze klanten toch bij ons aanbod? Ja, we weten het: social media. Maar hoe?'

Dat is een veelgehoorde vraag van marketeers in de vastgoed- en makelaarswereld. Het antwoord is eenvoudig: vraag een 'head of twitter' om tijdelijk aan het stuur te zitten voor de social media. Maar wat zijn de aandachtspunten waar je dan op moet letten?

Hier een aanzet, in 7 kansen. Volg de pijlen…

Read More